1 Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=sa4TWJVNhjc
2.Прослухати аудіокнигу за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=XoDHXjwAcJ4 або переглянути фільм"Вафельне серце"в youtube
1.Читати "Буба: мертвий сезон" за посиланням https://unotices.com/book.php?id=177329&page=24.
Контрольна робота
5.Що було найголовнішим для Джонатана?:а)польоти;б)як не впасти,в)як повернутися
до берега;
Дати відповіді на запитання
6. Які істини відкрились Маленькому принцу після спілкування з Лисом? 7. Дайте визначення поняттю "сарказм"
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а)Будь-який обман принижує порядну людину (Мольєр)
б) В образі чайки Джонатана утілено одвічне прагнення людини до високої мети.
1. “Батьківщина” класицизму:а) Франція; б) Італія; в) Іспанія;
2.Вершиною філософської лірики Донна є:) збірка “Священні сонети”;б) збірка “Золоті сонети”; в) збірка “Книга пісень”; г) “Пісня над піснями”.
3. Ким мріє стати пан Журден:а) міщанином; в) багатієм; г) дворянином.
4.Побачивши багато троянд в саду на Землі, Маленький принц дуже засмутився, тому що:а)його троянда самотня,б)думав, що вона єдина,в) хвилювався.
5.Яка головна проблема твору "Чайка Джонатан Лівінгстон"?:а)призначення людини
;б)любові і добра;в)свободи і жаги до знань
Дати відповіді на запитання
6.Дайте визначення поняттю "іронія"
7.Записати правило, за яким жив Маленький принц на своїй планеті, та прокоментувати його зміст.
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а)Будь-який обман принижує порядну людину (Мольєр)
б) В образі чайки Джонатана утілено одвічне прагнення людини до високої мети.
в)«Ми назавжди у відповіді за всіх, кого приручили»("Маленький принц")
1.Переглянути презентаціюhttps://www.youtube.com/watch?v=6gBw9P-yMnw
2.Прослухати аудіокнигуБ.Космовська "Буба"або прочитати онлайн, знати зміст ст270-284
1.Переглянути презентацію про Річарда Баха за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-richard-deyvis-bah-41234.html
2.Прочитати за підручником (скорочено)Річард Бах"Чайка Джонатан Лівінгстон" або переглянути фільм за посиланням https://gidonline.io/film/chajka-po-imeni-dzhonatan-livingston/.
1.Упорядкуйте плутанину у «Скринці золотих висловів та їх тлумачень» ( письмово) .
а)«Усі дорослі колись були дітьми, але мало хто з них про це пам'ята
2(Планета Маленького принца дуже невелика й ні Баранчикові, ні Маленькому принцу ніде розгулятися.Якщо йти все вперед, не зупиняючись, то не буде часу знайти друзів,
створити сім'ю, власний будинок, що так важливо для людини. Буде шлях, але
не буде щастя від теплих дружніх людських стосунків
б)Якщо йти все прямо й прямо, то далеко не зайдеш"
1(Світ дорослих і дітей різний, тому діти й дорослі не завжди розуміють
один одного. Іноді дорослі руйнують віру дитини в себе, свої сили, і це
небезпечно. «Усі дорослі колись були дітьми, але не всі про це пам'ятають»)
в)«Встав уранці, умився, привів себе до ладу – й одразу ж упорядкуй
свою планету»4(Людині потрібно стежити як за чистотою, так і за порядком на своїй
планеті. Не смітити, своєчасно прибирати, захищати її, стежити за екологією.
Не можна забувати про чистоту духовну, потрібно берегти свою душу від
паростків зла. Духовна чистота не менш важлива, ніж фізична).
г)«Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима»3(Потрібно судити людину й робити про неї висновки не за словами, а за справами, оскільки слова часто можуть не відповідати дійсності)
д)«Ми назавжди у відповіді за всіх, кого приручили»5(Судити самого себе набагато важче, ніж інших. Потрібно вмітиоцінювати себе об'єктивно, визнавати свої помилки).
е)«Потрібно судити не за словами, а за справами»7(Потрібно довіряти своєму серцю, чинити так, як воно каже, відчувати серцем).
є)«Якщо зумієш зробити правильні висновки про себе, значить, ти мудрий!»
6(Потрібно нести відповідальність за людей, які стали тобі близькими,
піклуватися про них, підтримувати в складних життєвих ситуаціях. Слово
«назавжди», підкреслює неможливість зради, розриву стосунків між близькими
людьми).
2.Теорія літератури (записати в зошит).
Цей твір – ...
• казка, тому що в ній розповідається про фантастичні події;
• притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, мораль;
• філософська, бо в ній розглядаються «вічні» проблеми – любові,
дружби, життя, смерті.
Домашнє завдання:закінчити вислів письмово
1.Написати на подвійному аркуші
а)Усі дорослі були колись дітьми
б) Шлях до щастя - робити щасливими інших
в) Найголовнішого очима не побачиш
1.Записати визначення в зошит
Казка - прозовий твір про вигадані фантастичні події.
Притча - повчальний твір з чітко вираженою мораллю
Алегорія -художній засіб, за допомогою якого поняття розкриваться через конкретні образи (наприклад, сова -мудрість, зерно-достаток)
2.Доповніть висловлювання за змістом(письмово)
Встав вранці, приведи в порядок..... Найголовнішого очима не...... Треба судити не за словами,а за........Дивний народ ці.......Себе судити набагато важче, ніж.....Ти відповідальний за того, кого...
3.Перерахуйте планети, з мешканцями, на яких побував маленький принц (письмово)
Дружба= ....+......
Домашнє завдання:Обгрунтуйте свою думку:хто з героїв твору міг би бути справжнім другом маленькому принцу?(письмово, кілька речень)
1.Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=sxj9Qk2J6hE
Завдання: прочитати казку-притчу А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
1.Прослухати аудіокнигу "Севільський цирульник"або переглянути онлайн фільм .Знати змістhttps://www.youtube.com/watch?v=GLQkmt2MX0U
1.Записати в зошит визначення і вивчити
Гумор - різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах.
Іронія - художній троп, який глузливо виражає критичнеставлення до предмета зображення.
Сатира - гостре осудливе висміювання негативного.
Сарказм - їдка, викривальна насмішка, сповнена ненависті і гнівного презирства
1Гра "Так чи ні"(письмово)
1.Ніколь сміється із вбрання Журдена?2.Пані Журден зраділа новому вбранню чоловіка?
3.Журден називає свою жінку дурною? 4. Дорант повертає позичені гроші? 5.Журден подарував Дорімені перстень?5.Пані Журден хоче, щоб донька одружилася з Клеонтом?
6,Ніколь подобаться Ков'єль?7.Дорімена не прийма подарунки від Доранта?
Журден Дорант
Спільне
Живуть в одному місті,............
Відмінне
Міщанин,......... Дворянин,...........
1)Мольєр - драматург:а)англійський, б)німецький,в)французький
2)Справжнє його прізвищє:а)Поклер, б)Поклен,в)Порклен
3)Головний герой п 'єси:а)Журден,б)Дорімена,в)Ніколь
4)Журдена посвятили в:а)герцоги,б)мамамуші,в)маркіза
5)Позитивним герєм комедії є а)Клеонт,б)Ков'єль, в)Дорант
6)Остання фраза "От йолоп..."належить а)Ков'єлю,б)Клеонту, в)Журдену
Класицизм - літературно-художній напрям (а також стиль доби), що взяв за зразок античне мистецтво з притаманними йому уявленнями про прекрасне й принципами «наслідування природі», дотримання почуття міри, прагнення до гармонії. Для літератури класицизму характерні висока громадянська тематика, суворе дотримання певних творчих норм і правил, відображення життя в ідеальних образах.
Раціоналізм (від лат. - розумний) - учення в теорії пізнання, згідно з яким достовірні знання можуть бути отримані лише за допомогою розуму або за допомогою понять, притаманних розуму з народження (теорія природжених ідей); досвід, практика, почуття не мають ніякого значення, головне - діяльність розуму, який є критерієм оцінки усього.
Раціоналізм - філософська основа класицизму. Представники раціоналізму: Декарт, Спіноза, Лейбниць та ін. Для літератури важливими були думки Рене Декарта про незалежність розуму від чуттєвого сприйняття, про необхідність правильно використовувати розумові здібності людини, щоб у житті уникнути небажаних помилок. У «Роздумах про метод » Декарт обґрунтував тезу про наближення розуму до істини, її також використовували класицисти.
3.Розглянути таблицю
Ієрархія стилів класицизму | |||||
Ієрархія стилів | Жанри | Теми | Ідеї | Герої | Мова |
високі | ода, трагедія, епопея, героїчна поема | події загальнодержавного й історичного значення | прославлення монархії, громадське служіння | царі, видатні діячі, придворні | урочиста |
середні | наукові твори, елегії, сатири | наука, природа, людські вади | пізнання світу й людської природи | представники середніх класів | загальновживана |
низькі | комедія, пісні, листи в прозі, епіграми | соціальні вади, негативні риси характеру | викриття соціальних і людських вад | представники середніх і низьких класів, а також сатирично змальовані представники вищих класів | наближається до розмовного стилю |
1.Літературний диктант (письмово)
Стиль бароко виник у ... ст.
Найглибше він представлений у культурі таких країн, як...
Культура бароко об’єднала традиції таких епох: ...
Світ, людину і життя митці зображували...
Найхарактернішими ознаками бароко є: ...
Жанр сонету започаткував...
1.Переглянути презентацію біографії Джона Дона https://naurok.com.ua/prezentaciya-dzhonn-donn-227384.html
1.Цікаво прочитатиЛуїс де Ґонґора-і-Арґоте (1561-1627 рр.) — іспанський поет епохи бароко. Упродовж тривалого часу вважався «незрозумілим», «темним», недоступним простому читачеві. Його творчістю вперше зацікавилися в XX ст., зокрема такі поети, як Рубен Даріо і Федеріко Гарсіа Лорка.Твори Ґонґори не були надруковані за життя. Але вже в першому виданні збірки віршів, що вийшла в рік смерті поета, його було названо «іспанським Гомером».Поезія Ґонґора-і-Арґоте розвивалась у двох планах. Він використовував два стилі — один зрозумілий і простий, другий — складний і заплутаний, розрахований на вузьке читацьке коло. Утім, обидва стилі у нього взаємодіяли, оскільки були складовими єдиної поетичної системи Ґонґора-і-Арґоте. Звертаючись до народнопоетичних жанрів, Ґонґора-і-Арґоте віддавав перевагу романсам і летрил
2.Записати визначення в зошит Гонгоризм (ісп. gongorismo) — від прізвища іспанського поета Л. де Ґонґора-і-Арґоте, 1561-1627 рр.) — поетична школа в іспанській поезії XVI-XVII ст., що розвивалася в річищі бароко. Тяжів до метафоризації, вишуканого поетичного мовлення, своєрідних перифраз, культу «чистої форми».
3.Виразне читання за підручником поезії "Галерник"
4.Коментар до поезії «Галерник»У цьому творі співчутливо змальовано життя ув’язненого галерника на лоні природи (моря). Природа як конкретна чуттєва реальність не лише вабить, а й відштовхує. У тому вигляді, у якому вона існує, природа, на думку поета, не гідна поезії, оскільки в ній багато потворного, незграбного, недосконалого. Змінити її можна за допомогою мови та стилю: дивовижна музичність віршів поета становить додаткове джерело їхнього художнього чару. Явища природи та людей, яких він зображує, поет зіставляє з кров’ю і перлами. Складність поезії Ґонґора-і-Арґоте пояснюється не стільки глибиною висловлених у ній ідей, скільки навмисним прагненням поета ускладнити манеру їх вираження. Ми бачимо намагання розкрити долю людини, позбавленої свободи, яка залежить від зовнішніх сил, але не стала байдужою: ліричного героя непокоять ті самі проблеми, які турбують будь-яку іншу людину.
5.Дати відповіді на запитання (письмово)
1.Якою є основна тема твору?
2.Яке ідейне навантаження несе образ галерника?
3.Яким є його душевний стан? Що його непокоїть, тривожить?
4.Знайдіть у творі символи та розкрийте їхній зміст.
5.Які художні засоби використав автор для зображення внутрішнього стану ліричного героя?
6.Які ознаки барокового напряму знайшли втілення у вірші «Галерник»?
7.Як митець розуміє особистість своєї доби?
Домашнє завдання: ст. 216-218, прочитать, виразне читання поезії "Галерник"
1. Укажіть хронологічні рамки Середньовіччя
а) IV—V ст.;б) V—XIV ст.;в) XIV—XVI ст.;г) XVI—XVII ст.
2. Укажіть, яку національну літературу представляє Омар Хайям.
а) турецьку;б) перську;в) індійську;г) азербайджанську.
3. Укажіть, яка подія лягла в основу сюжету «Пісні про Роланда»
а) Заснування імперії Карла Великого;б) битва під Сарагосою;
в) перший хрестовий похід; г) битва в Ронсевальській ущелині.
4. Укажіть назву жанру поетичних творів Данте: а)сонет; б)вірш;в) роман;г)повість
5. Визначте тему рубаї Омара Хайяма.
Це небо множити уміє тільки втрати:
Приводить одного, щоб іншого забрати.
Якби народжені про наше лихо знали,
Чи хто погодився б на землю завітати?
а)кохання;б)філософські роздуми про сенс життя;в)пейзаж
6.Китайськими поетами є:а)Лі Бо, Омар Хайям;б)Ду Фу, Омар Хайям;в)Лі Бо, Ду Фу
7.За жанром твір
В. Шекспіра «Ромео та Джульєтта» - це:
а) драма;б) трагедія;в) роман; г) повість.
8.За жанром твір М. де Сервантеса «Дон Кіхот» - це:
а) пародія;б) комедія;в) повість;г) трагікомедія.
9.Що таке сонет та рубаї ?(дати визначення)
10.Охарактеризуйте образи (на вибір):а)Ромео та Джульєтти або б)Дон Кіхота та Санчо Панси
Ты никуда не канул,
Мы все страдаем болью ран твоих.
На свете сталько злобных великанов,
Принявших облик мельниц ветряных,
А в мире правит суд неправый кто-то,
А правый плачет, жребий свой кляня.
Земля не может жить без Дон Кихотов,
Как без воды, без хлеба и огня.
Самуил Маршак
Відлуння роману Мігеля де Сервантеса про Дон Кіхота в літературі наступних епох | ||
№ | Автор | Назва твору, період створення |
1 | Г. Філдінг | Комедія «Дон Кіхот» (1734) |
2 | Дж. Байрон | вірші |
3 | П. Верлен | вірші |
4 | Ф. Достоєвський | Роман «Ідіот» написаний під впливом роману Сервантеса про Дон Кіхота |
5 | І. Франко | Поема «Пригоди Дон Кіхота» (1891) |
6 | В. Брюсов | вірші |
7 | Д. Мережковський | вірші |
8 | А.Ахматова | вірші |
9 | Ф. Сологуб | вірші |
10 | В. Норвід | вірші |
11 | Р. Даріо | вірші |
12 | Б. Грінченко | Вірш «Дон Кіхот» (ХІХ т..) |
13 | К. Величков | Лірична поема «Дон Кіхот у Болгарії» (1905) |
14 | М. Астафьєв | вірші |
15 | М. Асєєв | вірші |
16 | С. Маршак | вірші |
17 | А. Луначарський | П’єса «Визволений Дон Кіхот» (1922) |
18 | М. Булгаков | П’єса «Дон Кіхот» (1939) |
19 | С.Х. Ардо | Роман «Сервантес» (1945) |
20 | Б. Франк | Роман «Сервантес» (50-ті роки ХХ ст.) |
21 | П. Антокольський | вірші |
22 | Ю. Друніна | вірші |
23 | І. Бурсов | вірші |
24 | Н. Григорьєв | вірші |
25 | Б. Окуджава | Вірші |
26 | М. Тихонов | вірші |
27 | К. Кулієв | вірші |
28 | Л. Первомайський | Вірш «Сервантес в Алжирі», «Алонсо Добрий» (ХХ ст.) |
29 | Л. Костенко | «Балада моїх ночей» (ХХ ст.) |
30 | Х. Л. Борхес | «Притча про Сервантеса і Дон Кіхота» |
Паро́дія — комічне або сатиричне наслідування іншого художнього твору. Пародія в перебільшеному вигляді відтворює характерні особливості оригіналу.
Тема: зображення ілюзій незаможного дворянина Алонсо Кіхано (Дон Кіхота), спричинених лицарськими романами, та шлях їх зруйнування.
Ідея: утвердження думки, що проза життя бере гору над красивими ідеалами (ренесансними цінностями), а відірваність від життя зводить нанівець усі зусилля.
Головна проблема: конфлікт між ідеалом та дійсністю.
Головні герої: Дон Кіхот (Алонсо Кіхано), Санчо Пансо.
Композиція: дві частини.
1.Написати в зошит твір-роздум на одну з тем (обсяг 1.5- 2 сторінки)
1).Через що тужив Ромео?
2) За кого батьки хочуть видати заміж Джульетту?
3) Як познайомилися Ромео і Джульетта?
4) Хто у поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений ?
5) Чому загинув Тібальт?
6) Як Ромео був покараний князем?
7) Що радить Ромео брат Лоренцо?
8) Що вирішує зробити Джульетта, щоб не одружуватися з Парісом?
9) Чому Ромео отруївся?
10) Що було причиною смерті Ромео та Джульетти?
11Як поводяться Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?
12) Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульетти у Вероні?
2.Це цікаво прочитатиТрагедія «Ромео і Джульетта» — одна із найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої трагедії стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Здавалось би, сюжет трагедії доволі простий і зрозумілий, але завжди постає питання: чому ця драма впродовж такого тривалого часу є однією із найпопулярніших, чому вона продовжує зворушувати серця читачів і в наш час?
Один моряк отримував листи від жінки, яку ніколи не бачив. Її звали Роза. Вони довго листувалися. Читаючи її листи і відповідаючи на них, моряк зрозумів, що не уявляє свого життя без неї. Коли закінчилась його служба, вони призначили зустріч на вокзалі о п’ятій годині. Роза написала, що в петлиці у неї буде червона троянда.
Чоловік засумнівався, тому що він ніколи не бачив Рози, навіть на світлині. Він не знає, скільки їй років, на знає, гарна вона чи ні, повна чи струнка.
Він прийшов до вокзалу рівно о п’ятій годині. Під годинником стояла жінка з червоною трояндою в петлиці. Їй було близько п’ятдесяти років.
Моряку схотілося розвернутися і піти. Але він подумав, що це буде нечесно. Адже ця жінка постійно писала йому, поки він був у морі. Вона не заслуговує такого.
Моряк підійшов до жінки, простягнув руку і відрекомендувався…
Але жінка сказала моряку, що її ім’я не Роза. Що дівчина Роза стоїть за її спиною. Чоловік озирнувся і побачив її. Молоду і чарівну.
Літня жінка розповіла, що Роза попросила її протягнути квітку в петлицю. Якщо б моряк не підійшов, то, можливо, їхню історію було б закінчено. Але якщо б він підійшов до літньої жінки, вона показала б йому справжню Розу і розповіла всю правду.
Джульєтта | |
До знайомства з Ромео | Після знайомства з Ромео |
Ромео | |
До зустрічі з Джульєттою | Після знайомства з Джульєттою |
Домашнє завдання:записати вислови відомих митців про кохання, трагедію "Ромео і Джульєтта"
Тема
– пристрасне кохання Ромео і Джульєтти
Ідея
– людські почуття святіші за вікові станові забобони
Композиція
5 дій, дії поділені на сцени
Елементи сюжету
Експозиція
– зіткнення Монтеккі і Капулетті, бесіда Бенволыо і Ромео, підготовка до балу в
будинку Капулетті;
Зав’язка
– зустріч Ромео і Джульєтти на балу у Капулетті і зародження любові;
Кульмінація
– сцена в склепі, коли кожен герой, вважаючи свого коханого померлим, приймає
рішення піти з життя;
1.З іменем якого бога було пов’язано виникнення театру?
2.Що означає грецьке слово «театр»?
3.Як називалася частина театру, де були розташовані місця для глядачів?
4.Як називався майданчик, на якому відбувалася дія
вистави?
5.Як називалося місце, де переодягалися актори?
6. Що таке
комедія?
7.Що таке трагедія?
8. Хто виконував
ролі в театральних виставах?
9. Назвіть деталь
костюма актора,яка відображала емоції.сон
10. Батьківщина театру?
11. Кого називають «батьком трагедії»?
12. Хто були героями драматичних спектаклів?
13. Хто з міфічних героїв став героєм трагедії Есхіла?2.Словникова робота (записати в зошит)
Трагедія — драматичний жанр, в основу якого покладено дуже гострий та непримиренний суспільний конфлікт, який часто завершується трагічно — смертю героя або героїв.
Комедія — драматичний жанр, що висміює негативні суспільні явища, людські вади.
3.Переглянути відеоролик Есхіл. Трагедія "Прометей закутий" https://www.youtube.com/watch?v=eU5HegSka_4
2.Записати в зошит.Сапфі́чна строфа́ — одна з античних строф, , запровадженої давньогрецькою поетесою Сапфо (7 ст. до н.е), пізніше вдосконаленої римським поетом Горацієм. Франко, перекладаючи пісні Сапфо, дотримувався її будови
3.Прослухати поезіюhttps://www.youtube.com/watch?v=PfpQOAfPc5Y
або прочитати ст.74
4.Записати в зошит
Тема поезії: почуття кохання.
Головна думка:возвеличення чеснот Афродіти, богині кохання
Жанр:гімн
Художні особливості:написаний сапфічною строфою, поднує молитву і сповідь, диний вірш, що зберігся уповному обсязі
Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника, ст 73,74, знати визначення Сапфі́чна строфа́
4.Цікаво прочитати про ТіртеяЗа легендою, кульгавий Тіртей був учителем в Афінах. Під час війни спартанців із месенянами, Афіни, споконвічний суперник Спарти, на її прохання про допомогу вирішили надіслати замість ополчення гоплітів (важкоозброєних піших воїнів ) — кульгавого Тіртея, щоб посміятися над спартанцями. Побачивши поета, вигляд якого красномовно свідчив, що він людна суто цивільна і нічого не тямить у військових справах, спартанці обурилися. Проте Тіртей зробив для перемоги спартанців більше, ніж досвідчені полководці. Його патріотичні пісні надихнули військо. Заклик поета: “Вперед, сини вітчизни!” — повів спартанців у бій, і розбитий ворог втік.
Ватажок троянців Гектор постає в поемі воїном-захисником, який щиро вболіває за батьківщину. Честь для Гектора — не лише героїчні подвиги заради слави, а й важка ноша відповідальності за долю співгромадян.Так само як і Ахілл, троянський герой змушений обирати між життям і смертю на полі битви, але вибір його ґрунтується на інших міркуваннях і почуттях. Гектор — непохитний воїн, що дотримується кодексу честі, й водночас — люблячий чоловік, ніжний батько. Сцена прощання героя з коханою, яка просить його не приймати відкритого бою, щоб зберегти власне життя, пройнята невимовним сумом. Однак внутрішні переживання й любов до близьких лише зміцнюють Гектора. Обираючи бій, він не відмовляється від сім’ї. Навпаки, безпеку рідних герой ототожнює з безпекою всіх жителів міста. У своєму сині він бачить і власне майбутнє, і майбутнє Трої.Гектору притаманні звичайні людські почуття. Опинившись віч-на-віч з розлюченим Ахіллом, він лякається, потім намагається домовитися з ворогом про те, щоб тіло загиблого переможець віддав для поховання близьким. Та коли засліплений гнівом Ахілл знущається з його пропозиції, Гектор позбувається страху й невпевненості. Утративши списи й розуміючи, що доведеться загинути, троянець відчайдушно нападає на ворога з мечем, являючи приклад героїчного життя і славної смерті.
4.Характеристика образу Гектора
1. Троянський царевич,
старший син Пріама і Гекуби
2. Мужній воїн
3. Люблячий чоловік і
батько
4. Патріот і громадянин
Трої
5. Сильний і витривалий
6. Один із кращих серед
учасників Троянської війни
Домашнє завдання:характеристика образу Гектора за поданим планом
1Гра "Так чи ні"(письмово)
1.Ніколь сміється із вбрання Журдена?2.Пані Журден зраділа новому вбранню чоловіка?
3.Журден називає свою жінку дурною? 4. Дорант повертає позичені гроші? 5.Журден подарував Дорімені перстень?5.Пані Журден хоче, щоб донька одружилася з Клеонтом?
6,Ніколь подобаться Ков'єль?7.Дорімена не прийма подарунки від Доранта?
Журден Дорант
Спільне
Живуть в одному місті,............
Відмінне
Міщанин,......... Дворянин,...........
1)Мольєр - драматург:а)англійський, б)німецький,в)французький
2)Справжнє його прізвищє:а)Поклер, б)Поклен,в)Порклен
3)Головний герой п 'єси:а)Журден,б)Дорімена,в)Ніколь
4)Журдена посвятили в:а)герцоги,б)мамамуші,в)маркіза
5)Позитивним герєм комедії є а)Клеонт,б)Ков'єль, в)Дорант
6)Остання фраза "От йолоп..."належить а)Ков'єлю,б)Клеонту, в)Журдену
Класицизм - літературно-художній напрям (а також стиль доби), що взяв за зразок античне мистецтво з притаманними йому уявленнями про прекрасне й принципами «наслідування природі», дотримання почуття міри, прагнення до гармонії. Для літератури класицизму характерні висока громадянська тематика, суворе дотримання певних творчих норм і правил, відображення життя в ідеальних образах.
Раціоналізм (від лат. - розумний) - учення в теорії пізнання, згідно з яким достовірні знання можуть бути отримані лише за допомогою розуму або за допомогою понять, притаманних розуму з народження (теорія природжених ідей); досвід, практика, почуття не мають ніякого значення, головне - діяльність розуму, який є критерієм оцінки усього.
Раціоналізм - філософська основа класицизму. Представники раціоналізму: Декарт, Спіноза, Лейбниць та ін. Для літератури важливими були думки Рене Декарта про незалежність розуму від чуттєвого сприйняття, про необхідність правильно використовувати розумові здібності людини, щоб у житті уникнути небажаних помилок. У «Роздумах про метод » Декарт обґрунтував тезу про наближення розуму до істини, її також використовували класицисти.
3.Розглянути таблицю
Ієрархія стилів класицизму | |||||
Ієрархія стилів | Жанри | Теми | Ідеї | Герої | Мова |
високі | ода, трагедія, епопея, героїчна поема | події загальнодержавного й історичного значення | прославлення монархії, громадське служіння | царі, видатні діячі, придворні | урочиста |
середні | наукові твори, елегії, сатири | наука, природа, людські вади | пізнання світу й людської природи | представники середніх класів | загальновживана |
низькі | комедія, пісні, листи в прозі, епіграми | соціальні вади, негативні риси характеру | викриття соціальних і людських вад | представники середніх і низьких класів, а також сатирично змальовані представники вищих класів | наближається до розмовного стилю |
1.Літературний диктант (письмово)
Стиль бароко виник у ... ст.
Найглибше він представлений у культурі таких країн, як...
Культура бароко об’єднала традиції таких епох: ...
Світ, людину і життя митці зображували...
Найхарактернішими ознаками бароко є: ...
Жанр сонету започаткував...
1.Переглянути презентацію біографії https://naurok.com.ua/prezentaciya-dzhonn-donn-227384.html
1.Цікаво прочитатиЛуїс де Ґонґора-і-Арґоте (1561-1627 рр.) — іспанський поет епохи бароко. Упродовж тривалого часу вважався «незрозумілим», «темним», недоступним простому читачеві. Його творчістю вперше зацікавилися в XX ст., зокрема такі поети, як Рубен Даріо і Федеріко Гарсіа Лорка.Твори Ґонґори не були надруковані за життя. Але вже в першому виданні збірки віршів, що вийшла в рік смерті поета, його було названо «іспанським Гомером».Поезія Ґонґора-і-Арґоте розвивалась у двох планах. Він використовував два стилі — один зрозумілий і простий, другий — складний і заплутаний, розрахований на вузьке читацьке коло. Утім, обидва стилі у нього взаємодіяли, оскільки були складовими єдиної поетичної системи Ґонґора-і-Арґоте. Звертаючись до народнопоетичних жанрів, Ґонґора-і-Арґоте віддавав перевагу романсам і летрил
2.Записати визначення Гонгоризм (ісп. gongorismo) — від прізвища іспанського поета Л. де Ґонґора-і-Арґоте, 1561-1627 рр.) — поетична школа в іспанській поезії XVI-XVII ст., що розвивалася в річищі бароко. Тяжів до метафоризації, вишуканого поетичного мовлення, своєрідних перифраз, культу «чистої форми».
3.Виразне читання за підручником поезії "Галерник"
4.Коментар до поезії «Галерник»У цьому творі співчутливо змальовано життя ув’язненого галерника на лоні природи (моря). Природа як конкретна чуттєва реальність не лише вабить, а й відштовхує. У тому вигляді, у якому вона існує, природа, на думку поета, не гідна поезії, оскільки в ній багато потворного, незграбного, недосконалого. Змінити її можна за допомогою мови та стилю: дивовижна музичність віршів поета становить додаткове джерело їхнього художнього чару. Явища природи та людей, яких він зображує, поет зіставляє з кров’ю і перлами. Складність поезії Ґонґора-і-Арґоте пояснюється не стільки глибиною висловлених у ній ідей, скільки навмисним прагненням поета ускладнити манеру їх вираження. Ми бачимо намагання розкрити долю людини, позбавленої свободи, яка залежить від зовнішніх сил, але не стала байдужою: ліричного героя непокоять ті самі проблеми, які турбують будь-яку іншу людину.
5.Дати відповіді на запитання (усно)
• Якою є основна тема твору?
• Яке ідейне навантаження несе образ галерника?
• Яким є його душевний стан? Що його непокоїть, тривожить?
• Знайдіть у творі символи та розкрийте їхній зміст.
• Які художні засоби використав автор для зображення внутрішнього стану ліричного героя?
• Які ознаки барокового напряму знайшли втілення у вірші «Галерник»?
• Як митець розуміє особистість своєї доби?
Домашнє завдання: повторити літературні терміни: сонет, характерні ознаки поезії бароко.
Головні ознаки бароко | ||
Характеристики бароко | Порівняння особливостей бароко з ознаками інших історико-культурних епох | |
1 | Людина в складних стосунках з Богом | в Середні віки - Бог - центр світобудови; за доби Відродження - Людина - центр |
2 | Поєднання християнських й античних традицій | у Середні віки - поширення християнства та його функціонування як домінуючої моделі світосприйняття; за доби Ренесансу - відродження античної культури |
3 | Віра в духовні можливості людини, її прагнення вознестися до рівня Бога | у Середні віки - культ Бога; за доби Відродження - культ мислячої гуманної людини |
4 | Прагнення проникнути в таємниці земного буття, втрата цілісності й гармонійності світу | у Середні віки - земний світ непізнанний і жахливий, місце випробування людини; справжнє життя не на землі, а на небі; за доби Відродження - цілісність, гармонійність |
5 | Спроба примирити віру й розум | у Середньовіччі - основа світогляду - віра; за доби Відродження - основа світогляду - розум |
6 | Поєднання релігійних і світських мотивів | у Середні віки - культура розвивається в двох руслах - релігійному та світському, з перевагою сакрального; за доби Ренесансу - переважно світський характер культури |
7 | Літературі бароко притаманне загострене відчуття суперечливості світу й водночас - прагнення відтворювати життєві явища в їх динаміці, розвитку та в процесі складних трансформацій | |
8 | Відчуття неприродної і хаотичної, що не вкладається у логічні рамки звичних уявлень, дійсності знаходить вираз у схильності до створення фантасмагоричних і водночас | |
9 | Різноманітність, синтез форм. Контрастність - основа поетики бароко. Динамізм (за визначенням Д. Чижевського, це «потреба руху, зміни, мандрівки, трагічного напруження та катастрофи»). Поліфонічність, тяжіння до різких контрастів, метафоричності, алегоризму, асиметрії; пристрасність, рвучкість, підкреслене | у Середні віки - ускладненість готики; за доби Ренесансу - простота, врівноваженість, гармонійність стилю |
Один моряк отримував листи від жінки, яку ніколи не бачив. Її звали Роза. Вони довго листувалися. Читаючи її листи і відповідаючи на них, моряк зрозумів, що не уявляє свого життя без неї. Коли закінчилась його служба, вони призначили зустріч на вокзалі о п’ятій годині. Роза написала, що в петлиці у неї буде червона троянда.
Чоловік засумнівався, тому що він ніколи не бачив Рози, навіть на світлині. Він не знає, скільки їй років, на знає, гарна вона чи ні, повна чи струнка.
Він прийшов до вокзалу рівно о п’ятій годині. Під годинником стояла жінка з червоною трояндою в петлиці. Їй було близько п’ятдесяти років.
Моряку схотілося розвернутися і піти. Але він подумав, що це буде нечесно. Адже ця жінка постійно писала йому, поки він був у морі. Вона не заслуговує такого.
Моряк підійшов до жінки, простягнув руку і відрекомендувався…
Але жінка сказала моряку, що її ім’я не Роза. Що дівчина Роза стоїть за її спиною. Чоловік озирнувся і побачив її. Молоду і чарівну.
Літня жінка розповіла, що Роза попросила її протягнути квітку в петлицю. Якщо б моряк не підійшов, то, можливо, їхню історію було б закінчено. Але якщо б він підійшов до літньої жінки, вона показала б йому справжню Розу і розповіла всю правду.
Джульєтта | |
До знайомства з Ромео | Після знайомства з Ромео |
Ромео | |
До зустрічі з Джульєттою | Після знайомства з Джульєттою |
Домашнє завдання:записати вислови відомих митців про кохання, трагедію "Ромео і Джульєтта"
1.Прочитать: Валерій Брюсов «Середні віки»
Дух знанья жил, скрыт в тайном эликсире,
Поя целебно мутный мрак веков.
Пусть жизнь была сплошной борьбой врагов
Пусть меч звенел в бою и на турнире, –
Искал алхимик камень мудрецов,
Ум утончался в преньях о вампире,
Познать творца пьггался богослов, –
И мысль качала мировые гири.
Монах, судейский, рьщарь, менестрель, –
Все смутно видели святую цель,
Хоть к ней шли не по одной дороге.
В дни ужасов, огня, убийств, тревоги,
Та цель сияла, как звезда: она
Во все века жила, затаєна.
1.Літературний диктант за творчістю Омара Хайяма": дати відповіді на запитання(письмово)
Що стало підгрунтям для розквіту перської класичної літератури?Успіхи в яких наукових галузях уславили Омара Хайяма?Де народився О. Хайям і яку літературу представляє?
1)Мольєр - драматург:а)англійський, б)німецький,в)французький
2)Справжнє його прізвищє:а)Поклер, б)Поклен,в)Порклен
3)Головний герой п 'єси:а)Журден,б)Дорімена,в)Ніколь
4)Журдена посвятили в:а)герцоги,б)мамамуші,в)маркіза
5)Позитивним герєм комедії є а)Клеонт,б)Ков'єль, в)Дорант
6)Остання фраза "От йолоп..."належить а)Ков'єлю,б)Клеонту, в)Журдену
2.Дібрати з тексту цитати для характеристики образів: пана та пані Журден, Доранта, Дорімени, Клеонта (письмово)
03.04 Тема Основні образи комедії ("Міщанин-шляхтич").
1Гра "Так чи ні"(письмово)
1.Ніколь сміється із вбрання Журдена?2.Пані Журден зраділа новому вбранню чоловіка?
3.Журден називає свою жінку дурною? 4. Дорант повертає позичені гроші? 5.Журден подарував Дорімені перстень?5.Пані Журден хоче, щоб донька одружилася з Клеонтом?
6,Ніколь подобаться Ков'єль?7.Дорімена не прийма подарунки від Доранта?
2.Скласти порівняльну таблицю характеристики героїв
Журден Дорант
Спільне
Живуть в одному місті,............
Відмінне
Міщанин,......... Дворянин,...........
09.04 Тема Засоби комічного ("Міщанин-шляхтич" )
1.Записати в зошит визначення і вивчити
Гумор - різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах.
Іронія - художній троп, який глузливо виражає критичнеставлення до предмета зображення.
Сатира - гостре осудливе висміювання негативного.
Сарказм - їдка, викривальна насмішка, сповнена ненависті і гнівного презирства
10.04 Тема А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
Завдання: прочитати казку-притчу А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц"або переглянути онлайн мультфільм"Маленький принц".Знати зміст
16.04 Тема Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц"
1.Записати визначення в зошит
Казка - прозовий твір про вигадані фантастичні події.
Притча - повчальний твір з чітко вираженою мораллю
Алегорія -художній засіб, за допомогою якого поняття розкриваться через конкретні образи (наприклад, сова -мудрість, зерно-достаток)
2.Доповніть висловлювання за змістом(письмово)
Встав вранці, приведи в порядок..... Найголовнішого очима не...... Треба судити не за словами,а за........Дивний народ ці.......Себе судити набагато важче, ніж.....Ти відповідальний за того, кого...
3.Перерахуйте планети, з мешканцями, на яких побував маленький принц (письмово)
17.04.Тема Художні образи казки-притчі "Маленький принц"
1.Завдання :що таке дружба? Запишіть своє розуміння у вигляді формули:
Дружба= ....+......
2.Обгрунтуйте свою думку:хто з героїв твору міг би бути справжнім другом маленькому принцу?(письмово, кілька речень)
3.Скласти "Памятку для дорослих"(якими вони повинні бути, чого не забувати і т.д. по відношенню до дітей)
23.04 РМ Твір за казкою-притчею "Маленький принц"
1.Написати в зошит твір-роздум на одну з тем (обсяг 2 сторінки)
а)Усі дорослі були колись дітьми
б) Шлях до щастя - робити щасливими інших
в) Найголовнішого очима не побачиш
24.04.Тема Позакласне читання П'єр-Огюстен Бомарше "Севільський цирульник"
1.Прослухати аудіокнигу "Севільський цирульник"або переглянути онлайн фільм .Знати зміст
30.04.Тема РМ "Добро бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш"(А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц")
1.Упорядкуйте плутанину у «Скринці золотих висловів та їх тлумачень» ( письмово) .
а)«Усі дорослі колись були дітьми, але мало хто з них про це пам'ята
2(Планета Маленького принца дуже невелика й ні Баранчикові, ні Маленькому принцу ніде розгулятися.Якщо йти все вперед, не зупиняючись, то не буде часу знайти друзів,
створити сім'ю, власний будинок, що так важливо для людини. Буде шлях, але
не буде щастя від теплих дружніх людських стосунків
б)Якщо йти все прямо й прямо, то далеко не зайдеш"
1(Світ дорослих і дітей різний, тому діти й дорослі не завжди розуміють
один одного. Іноді дорослі руйнують віру дитини в себе, свої сили, і це
небезпечно. «Усі дорослі колись були дітьми, але не всі про це пам'ятають»)
в)«Встав уранці, умився, привів себе до ладу – й одразу ж упорядкуй
свою планету»4(Людині потрібно стежити як за чистотою, так і за порядком на своїй
планеті. Не смітити, своєчасно прибирати, захищати її, стежити за екологією.
Не можна забувати про чистоту духовну, потрібно берегти свою душу від
паростків зла. Духовна чистота не менш важлива, ніж фізична).
г)«Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима»3(Потрібно судити людину й робити про неї висновки не за словами, а за справами, оскільки слова часто можуть не відповідати дійсності)
д)«Ми назавжди у відповіді за всіх, кого приручили»5(Судити самого себе набагато важче, ніж інших. Потрібно вмітиоцінювати себе об'єктивно, визнавати свої помилки).
е)«Потрібно судити не за словами, а за справами»7(Потрібно довіряти своєму серцю, чинити так, як воно каже, відчувати серцем).
є)«Якщо зумієш зробити правильні висновки про себе, значить, ти мудрий!»
6(Потрібно нести відповідальність за людей, які стали тобі близькими,
піклуватися про них, підтримувати в складних життєвих ситуаціях. Слово
«назавжди», підкреслює неможливість зради, розриву стосунків між близькими
людьми).
2.Теорія літератури (записати в зошит).
Цей твір – ...
• казка, тому що в ній розповідається про фантастичні події;
• притча, тому що має яскраво виражений повчальний характер, мораль;
• філософська, бо в ній розглядаються «вічні» проблеми – любові,
дружби, життя, смерті.
3.Маленький принц мене навчає:......., ......., .......,
07.05.Тема Річард Бах"Чайка Джонатан Лівінгстон"
1.Переглянути презентацію про Річарда Баха за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-richard-deyvis-bah-41234.html
2.Прочитати за підручником (скорочено)Річард Бах"Чайка Джонатан Лівінгстон" або переглянути фільм за посиланням https://gidonline.io/film/chajka-po-imeni-dzhonatan-livingston/. Знати зміст
08.05.Тема Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт. Ознаки притчі у творі.(Річард Бах"Чайка Джонатан Лівінгстон")
1.Словникова робота (записати взошит, знати)
- Притча –це повчальна розповідь з історії чи повсякденного життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. Істини в притчах подавалися у символах, образах та алегоріях.
- Символ –умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття.
- Алегорія (іносказання) – спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями, з характерними ознаками приховуваного. Алегоричні образи переважно є втіленням абстрактних понять, які завжди можна розкрити аналітично. Значення алегорії, на відміну від багатозначного символу, однозначне і відділене від образу; зв'язок між значенням і образом встановлюється за подібністю (наприклад, лев – сила, влада чи царювання).
Тема повісті:зображення героя, який не хотів бути таким як усі, якого не цікавили низькі турботи повсякденності
Де і коли відбуваються події в творі?Чому для вибору героя Бах обирає саме чайку? Що змінилося б, якщо Джонатан був би не чайкою, а іншим птахом? Чим він відрізнявся від інших птахів?
Ів. (дівчата)
5.Що було найголовнішим для Джонатана?:а)польоти;б)як не впасти,в)як повернутися
до берега;
Дати відповіді на запитання
6. Які істини відкрились Маленькому принцу після спілкування з Лисом? 7. Дайте визначення поняттю "сарказм"
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а)Будь-який обман принижує порядну людину (Мольєр)
б) В образі чайки Джонатана утілено одвічне прагнення людини до високої мети.
1. “Батьківщина” класицизму:а) Франція; б) Італія; в) Іспанія;
2.Вершиною філософської лірики Донна є:) збірка “Священні сонети”;б) збірка “Золоті сонети”; в) збірка “Книга пісень”; г) “Пісня над піснями”.
3. Ким мріє стати пан Журден:а) міщанином; в) багатієм; г) дворянином.
4.Побачивши багато троянд в саду на Землі, Маленький принц дуже засмутився, тому що:а)його троянда самотня,б)думав, що вона єдина,в) хвилювався.
5.Яка головна проблема твору "Чайка Джонатан Лівінгстон"?:а)призначення людини
;б)любові і добра;в)свободи і жаги до знань
Дати відповіді на запитання
6.Дайте визначення поняттю "іронія"
7.Записати правило, за яким жив Маленький принц на своїй планеті, та прокоментувати його зміст.
8.Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а)Будь-який обман принижує порядну людину (Мольєр)
б) В образі чайки Джонатана утілено одвічне прагнення людини до високої мети.
в)«Ми назавжди у відповіді за всіх, кого приручили»("Маленький принц")
15.05.Тема Б.Космовська "Буба"
1.Переглянути презентаціюhttps://www.youtube.com/watch?v=6gBw9P-yMnw
2.Прослухати аудіокнигуБ.Космовська "Буба"або прочитати онлайн, знати зміст
21.05.Тема Додаткове читання Парр "Вафельне серце"
1 Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=sa4TWJVNhjc
2.Прослухати аудіокнигу за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=XoDHXjwAcJ4 або переглянути фільм"Вафельне серце"в youtube
22.05.Тема Позакласне читання Б.Космовська "Буба: мертвий сезон"
1.Читати "Буба: мертвий сезон" за посиланням https://unotices.com/book.php?id=177329&page=24. Знати зміст
28.05.Тема Узагальнення та систематизація навчального матеріалу
. У першому вертикальному рядку у кутику клітинки ставлять номер визначень. Також учитель виділяє вертикальний рядок, що у ньому повинно утворитися слово-поняття. Учитель читає визначення, а учні вписують відповідно слова у горизонтальні рядки.. Якщо всі слова вписані правильно, то у виділеному вертикальному рядку утвориться слово
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий