15.04 Тема Цікаві пригоди хлочика Чарлі та його друзів на шоколадній фабриці містера Вонка(Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика")
1.Гра « Так" - Ні».(письмьво, питання не переписувать, а номерувать відповідь)
- Чи вірите ви, що Чарлі жив у багатій сім'ї ? ( ).
- Чи вірите ви, що хлопчик їв щодня шоколад ?( ).
- Чи вірите ви , що двічі на день Чарлі йшов через шоколадну фабрику? ().
- Чи вірите ви, що Віллі Вонка винайшов понад двісті сортів нових шоколадних цукерок? ().
- Чи вірите ви, що Віллі Вонка розсилав свої шоколадні вироби усім королям та президентам світу? ().
- Чи вірите ви, що містер Вонка побував у Індії маленький палац із шоколаду? ( ).
- Чи вірите ви, що з воріт фабрики « Вонки» не виходять робітники? ()
- Чи вірите ви, що шпигуни викрадали таємні рецепти містера Вонки? ( ).
- Чи вірите ви , що фабрика була зачинена на ланцюг, а в вікнах рухалися маленькі темні тіні? ( ).
- Чи вірите ви, що коли хлопець йшов зі школи він знайшов шоколад? ( ).
- Чи вірите ви, що на фабриці працюють звичайні люди ? ( ).
- Чи вірите, ви що фабрику «Вонки» відкриють для всіх людей?. ( ).
2.Відновіть, маршрут героїв шоколадною фабрикою, виправивши помилки(письмово)
Умпа-Лумпи–Шоколадний цех – По шоколадній річці – Цех винаходів –вічні барбариски – Велика жуйкова машина – По коридору – Квадратні цукерки – Верука в Горіховому цеху – Великий скляний ліфт –
3.Це цікаво прочитати:риси характеру героїв
Августус Батьки заохочують хлопця, який є дуже жадібним і нічим не цікавиться, окрім їжі.
Єдине, що його цікавить, –це їжа.Лінивий, ненажерливий, неслухняний
Віолетта Батьки схвалюють все, що робить їхня дочка.Постійно жує гумку
Неслухняна, егоїстка
Верука Багаті батьки готові задовольните всі забаганки.Хоче все мати, влащтовує істерики
Заздрісна, вередлива, невихована
Майк Не займаються сином.Любить дивитися телевізор.Агресивний, невихований
Чарлі Улюбленець родини.Мріяв побувати на шоколадній фабриці
Розумний, вихований, слухняний, добрий
13.04 Тема Р. Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"
1.Переглянути презентацію біографії Р.Дала://naurok.com.ua/prezentaciya-roald-daal-charli-i-shokoladna-fabrika-43.html
2.Прочитати за підручником"Чарлі і шоколадна фабрика"або прослухати аудіокнигу за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=txmcxWCRlGE або переглянути фільм
Домашнє завдання:знати зміст твору"Чарлі і шоколадна фабрика"
08.04 Тема Контрольний класний твір
1.На подвійному аркуші в лінію записати:
Восьме квітня
Твір
Мій улюблений герой літературного твору (тема, яку обрали із запропонованих)
Теми твору (на вибір)
а)Мій улюблений герой літературного твору(це може бути, наприклад, Том Сойєр, Поліанна, Аліса)
б)Яким повинен бути справжній друг?
в)Дитинство-дивний світ уяви і захоплень
2.Обсяг написаного твору 0,5-1сторінка
Домашнє завдання: на подвійному аркуші написати твір (до кінця тижня передати написану роботу на перевірку)
06.04 Тема М.Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"Образ ліричної героїні, яка любтла читати. Роль літературних та музичних асоціацій
1.Літературний диктант(письмово,1.5 бала за кожну правильну відповідь)
1. Яке саме найбільше захоплення було у Марини Цвєтаєвої?
2. У скільки років Марина почала писати вірші
3. Ким мала стати за бажанням матері Марина?
4.Як звали сестру, з якою зростала Марина?
5.Який російський поет посідав особливе місце у житті поетеси?
6. В якому вірші Марина Цвєтаєва пише про своє захоплення в дитинстві читати книги?
7. Які книги любила читати в ранньому дитинстві Марина?
8.Яка назва першої книги Марини Цвєтаєвої
2.Це потрібно прочитатиХарактеристика ліричної героїні за строфами вірша
Лірична героїня – це друге ліричне «Я» поетеси. Проте лірична героїня не ототожнюється з поетесою, з її душевним станом, а живе своїм життям, у новій художній дійсності.
І строфа. З самих перших рядків вірша ми дізнаємося, що дитинство ліричної героїні було для неї справжнім раєм, тому що саме тоді вона отримала найвище блаженство та насолоду, справжнє щастя – можливість читати книги. Книги є найвірнішими її друзями. Незважаючи на те, що вони мають затерту червону палітурку(адже їх не один раз тримали в руках і не один раз перечитували), для ліричної героїні вони надзвичайно цікаві.
ІІ строфа. Як тільки дули вивчені уроки, лірична героїня швидко сідала читати. Із короткого діалогу з матір`ю ми дізнаємось про те, що мати спокійно і суворо нагадувала дівчині, що вже пізно і треба відпочити від читання. Проте героїня просить матір дати їй ще трохи часу на читання, адже їй ще треба прочитати всього лише 10 стрічок. Та на щастя дівчинки матір часто забувала про те, що наказувала.
ІІІ строфа. І лірична героїня часто допізна читала книги, незважаючи на заборону. Чому ж мати часто забувала? Мабуть тому, що і сама була чимось дуже захоплена. Вона виконувала надзвичайно чарівні музичні твори композиторів: Грига, Шумана, Кюї. Ця чудова музика створювала в домі ліричної героїні атмосферу затишку, того дитячого раю, в якому вона могла спокійно поринути в цей надзвичайно цікавий світ книг.
IV строфа. Ліричн героїня з захопленням читає книгу Матка Твена «Пригоди Тома Сойєра»,переживає разом з головним героєм твору – хлопчиком Томом його небезпечні вилазки, його зустріч з індіанцем Джо та його перше кохання до дівчини Беркі.
V строфа. Вона знайомиться з іншим героєм – Геком Фіном і дізнається про те, що його намагається виховувати праведна тітка – вдова Дуглас. Та хлопчина тікає від неї у пошуках пригод і ховається у бочку з-під цукру, як Діоген.
VI строфа. Надзвичайно цікаві враження ліричної героїні і від прочитаної книги «Принц і Жебрак». Вона переживає разом з героями твору ті життєві зміни і події, які з ними відбуваються. Особливо її вражає, як Принц водночас став жебраком і що з ним відбувається у світі бідних.
VII строфа. Залишивши на мить своїх героїв, лірична героїня поринає у світ своїх почуттів. Проте швидко знову бажає читати книги.
VIII строфа. І для ліричної героїні знову настає золота пора. Золотими вона називає і імена своїх найулюбленіших героїв: Гека Фіна, Тома Сойєра, Принца, Жебрака, тому що вони є найкращими її ідеалами, героями сміливими та чистими серцями.
Хіба можна сказати про Марину Цвітаєву – «любила читати»? Вона жила книгою…
Домашнє завдання: написати висловлювання(5-7 речень) на тему "Моя улюблена книга"
01.04 Тема М.Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
1.Переглянути презентацію біографії Цвєтаєвой https://naurok.com.ua/prezentaciya-m-cvetaeva-knigi-v-chervoniy-paliturci-33874.html
2.Прочитати поезію "Книги в червоній палітурці"ст 233,234
Домашнє завдання: виразне читання поезії "Книги в червоній палітурці"у перекладі і мовою оригіналу ст.233-236
31.03 Тема Особливості художньої мови твору ("Аліса в Країні Див")
1.Дібрати до фразеологізмів пояснення(письмово), наприклад: накивав п'ятами -втік
Клювати носом, виходити з себе, зірватися на ноги, вскочити в халепу, мені начхати, голову на відсіч даю, затамувати подих.
2.Диктант навпаки: записати слова правильно:дригонометрія, хвісткультура, аморезнавство, матиймачуха, гастрономія, мороки, неука
Домашнє завдання: переглянути епізоди мультфільму"Аліса в Країні Див"-
Аліса і гусінь (19.52), Чеширський кіт(23.20)
18.03 Тема Пригоди Аліси, світ її уяви. Персонажі, які оточують героїню
1.Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=XopkAl1zvIM
2.Записати в зошит головну думку повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див"
- Потрібно мати чесне й любляче серце, цінувати золоті роки щасливого дитинства.
- Необхідно багато читати, знати, цікавитися всім, щоб уміти знаходити вихід зі скрутної ситуації.
- Слід бути сміливим, рішучим, кмітливим, щоб зуміти за себе постояти.
- Мрія, фантазія, творча уява мають важливе значення для людини.
3.Записати в зошит і знати визначення Парадокс (від грецьк.— незвичайний, неймовірний, дивний) несподіване явище, яке не відповідає звичайним науковим уявленням, наприклад:іди , іди борщику; перефарбовування троянд
Домашнє завдання: записати 3-4 приклади парадоксів, які зустрічаються у творі
18.02 Тема Художні засоби розкриття образу Поліанна( Е. Портер "Поліанна")
1.Виконати (письмово,1 б.)
1Яку національну літературу представляє роман Елеонор Портер "Поліанна"?а)англійську; б)американську;в)німецьку;в)італійську
2Скільки років Поліанні? :а)десять; б)одинадцять;в)дванадцять
3.Замість ляльки у подарунок Полліанна отримала:а)книгу; б) милиці;в)велосипед
4.Міс Поллі взялася доглядати Полліанну, тому що…:а)з почуття обов’язку;
б)її попросила про це покійна сестра; в)пожаліла строту
5. У чому полягала гра Поліанни?:а) вважати чиєсь горе за привід для радості;
б)радіти від прикрощів і сумувати від щастя:в)знаходити привід для радості у всьому без винятку.
6.Що здивувало міс Поллі, коли захворіла дівчинка?:а)швидке одужання дівчинки;
б)кількість бажаючих відвідати Поліанну;в) відсутність причин хвороби;
7.Обери риси, які характеризують тітку Поллі:а)вихована;б)весела;в)відповідальна
8.«Мій Незнайомець» – так охрестила Полліанна чоловіка на ім’я …?
а) Джон Пендлтон; б)Джиммі Бін;в)вона не знала його ім`я
9.Впізнай героя за реплікою.(4 б)
- Ти й справді незвичайна дівчинка..
- Ви знаєте, якби на це була моя воля, я виписував би її – і продавав би в аптеці, як я виписую пігулки. .
- Можливо. Але як на мене, Поліанно, то ти краща за всі призми разом узяті.
- 2.Розглянути схеми
![]() |
Домашнє завдання: дати відповідь на запитання (письмово) "Чого я навчилася(вся) у Поліанни?
16.02 Тема Е. Портер "Поліанна". Поліанна та її друзі
1.Переглянути презентацію за посиланнямhttps://svitppt.com.ua/zarubizhna-literatura/eleonor-porter-pollianna.html
2.Розглянути схему(усно)
1.Письмово:дати відповіді на запитання
Домашнє завдання: дочитати ст.187-196, знати зміст
21.01 Тема М.Твен "Пригоди Тома Сойєра" Сонячний, радісно-бешкетний світ дитинства у повісті
1.Записати в зошит і знати. Повість -епічний жанр, у якому розкривається доля героїв у зв'язку з дійсністю
2.Історія речей:записати, з якими подіями пов'язані ці предмети:дохлий пацюк, чорна нитка, чорна кішка, шматки пирога
3.Переглянути презентацію за посиланнямhttps://pt.slideshare.net/ninakysman/ss-53970921
Домашнє завдання: написати лист Марку Твену, в якому розказати про життя сучасних дітей (до 8 речень)
19.01 Тема М.Твен "Пригоди Тома Сойєра"
1.Переглянути презентацію біографії М.Твена за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-pershogo-uroku-mark-tven-prigodi-toma-soyera-29407.html
2.Опрацювати матеріал підручника ст.155-156, (усно)
3.Виписати і знати визначення "портрет" і "сюжет", ст. 156
4.Виконати тести (письмово, 1.5 б)
1.Чого найбільше боявся Том, коли тітка Поллі змусила його білити паркан?: а)що у нього нічого не вийде;
б)покарання тітки Поллі; б)глузувань інших хлопчиків.
2.Про кого з героїв йдеться в цитаті: «робив, що хотів, нікого не питаючись»?: а)
про Тома Сойєра; б)про Гекльберрі Фінна;в) про Джо Гарпера;
3.Де Том і Гек стали свідками вбивства лікаря?: а)в печері; б)на кладовищі,в) в саду;
4.Хто вбив лікаря? а) Маф Поттер;б)Джо Гарпер; в)індіанець Джо
5.Яку провину Беккі взяв на себе Том?а)сказав, що це він порвав книгу вчителя;б)сказав, що це через нього зірвався урок;в)сказав, що це він розлив чорнило на сумку вчителя.
6.Кого Том і Беккі зустріли, блукаючи коридорами печери?:а) Індіанця Джо; б)Джо Гарпера;в)Гека Фінна
7.Хто знайшов Тома і Беккі, які заблукали в печері?:а)суддя Тетче;б)Том сам знайшов вихід із печери;
в)Гек Фінн
8.Де Гек і Том знайшли скриню із золотими монетами після загибелі індіанця Джо?: а) у печері;б) на кладовищі; в)у лісі
.Домашнє завдання:прочитати уривок за підручником: ст 157-171, знати зміст
14.01 Тема Урок розвитку мовлення Літературний калейдоскоп (повторення за І семестр)
Вікторина(письмово)
- Усна народна творчість одним словом
- Чим фольклорна казка відрізняється від літературної?
- Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зазвичай описано один епізод із життя героя – це..
- .Ім’я героя, який отримав чарівний предмет для малювання?
5.Який твір вчить любити, цінити та поважати своїх батьків?
6.Назвіть вивчені казки: а)індійську, б)арабську,в)китайську
7.Продовжити прислів'я. Язик і до.... За двома зайцями...Як ти до людей, так....
8.Що така епітет?
9.Щотаке пейзаж?
.Домашнє завдання:переглянути фільм "Приключения Тома Сойера и Гекльберри Финна" за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=4J-qO9FGr28
12.01Тема Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору "Снап"
1.Виконати 11 тестів + творче завдання (письмово в зошит)
1. Е. Сетон-Томпсон -A) англійський письменник;
Б) канадський письменник;B) американський письменник.
2. Канада розташована наA) континенті Північна Америка;
Б) континенті Євразія;B) континенті Південна Америка.
3. Тематика творів Е. Сетон-Томпсона -A) Світ дитинства;
Б) Пригоди та фантастика;B) Світ живої природи.
4. Письменник вважав джерелом радості A) спілкування з живою природою;
Б) професійне зростання;B) підтримку друзів .
5. Героями творів Е. Сетон-Томпсона є A) діти та підлітки;
Б) вигадані казкові персонажі;B) справжні тварини та птахи.
6. Письменник, що розповідає про поведінку тварин та птахів -
A) натураліст;Б) зоолог;B) анімаліст.
7. Твір Е. Сетон-Томпсона «Снап»- це...A) казка про тварин;
Б) повість;B) оповідання.
8. Герой твору «Снап» - собака породиA) бульдог;Б) тер'єр;
B) бультер'єр
9. У якому рядку стисла характеристика Снапа?
A) сміливий, самовідданий, принциповий, безкомпромісний;
Б) маленький, біленький, стрибучий;
B) великий; сильний; прудкий.
10. У чому надзвичайність Снапа?A) у відчайдушній сміливості;
Б) у якості ватажка;B) у здатності до самопожертви.
11. Герой твору продемонстрував урокA) відданості, хоробрості, героїзму;
Б) слухняності, покори, дисципліни;B) дикунства, непокори, жорстокості.
12Творче завдання.Опишіть Джинджерснапа, спираючись на деталі.
Зріст
Масть
Хвіст
Лапи
Гарчання
2.Домашнє завдання: Запишіть народні казки, героями яких є вовки та собаки. Чим відрізняються герої твору Е. Сетон-Томпсона від казкових?(письмово)
Комментариев нет:
Отправить комментарий