7 клас

24.05.22 Тема Сучасна зарубіжна поезія.Подорож "У країні літературних термінів"
2.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=MAHyJowKfQs
Усього найкращого і до зустрічі в новому навчальному році


23.05.22 Тема Додаткове читання Гавальда "35 кіло надії".Повторення та узагальнення вивченого
1. Прослухати аудіокнигуhttps://www.youtube.com/watch?v=tDLKkVQwcQc
Домашнє завдання:повторити вивчені у 7 класі віршовані твори
17.05.22 Тема Урок позакласного читання. Детективи українських письменників
Повторення та узагальнення вивченого
1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=vtdXG92Ifes
Домашнє завдання:повторити вивчені у 7 класі прозові твори
16.05/22 Тема Урок розвитку мовлення. Написання твору
1.В робочому зошиті написати твір-роздум на тему"Книги, які я взяв би із собою"(обсяг 1- 1.5 сторінки)
Домашнє завдання:дописати роботу
10.05.22  Тема Контрольна робота
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                          Десяте травня

                           Контрольна робота№6
       Світова новела.Сучасна література.Я і світ
Виконати завдання
1У новелі «Дари волхвів» Різдво є символом
А) любові; б) надії; в) безкорисливості; г) духовності
2. У творі Г.Уеллса «Чарівна крамниця» Джип сприйняв відвідування крамниці як
А) покарання батька; б) здійснення своїх мрій; в) прикрий випадок; г) звичайний епізод
3. Образ Будди у творі Р.Акутагави» Павутинка» уособлює
А) справедливість; б) терпеливість; в) покарання; г) любов
 4.В новелі «Останній листок» головна тема
     А) милосердя; б) мистецтва; в) жертовності; г) дружби
5..В якому жанрі написано твір Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"?а)поема;б)фентезі в)історичний роман;г)детектив
6.Найголовнішими подіями у житті дитини  з оповідання "Фах"є: а)День Читання ;б) 

День Планети;в)День Освіти;г)Олімпіада , яка відбувається у травні

7.Охарактеризуйте образ Софі ("Мандрівний замок Хаула") або Меггі ("Чорнильне серце")

8.Дайте визначення поняттям фентезі, новела

9.Висловлювання на одну з тем (до 0.5 сторінки)
а)Коли й кому потрібна павутинка?
б)Яка вона людина майбутнього?

Контрольну роботу передать до 13 травня на перевірку

09.05.22 Тема Айзек Азімов "Фах" .Роздуми про майбутнє людини і людства.Утвердження сили людського інтелекту, творчої уяви, моральних цінностей

1.Переглянути відеоурокhttps://www.youtube.com/watch?v=XpoikBQ3sU8

2.Прочитати "Фах",ст.246-253, знати зміст

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи, повторити ст104-254

03.05.22 Тема К.Функе "Чорнильне серце". Тема "оживлення"книги у творі.Образ Мегі - дівчинка, котра любить читати

 1.Прочитати, ст262-264

1.Прослухати"Чорнильне серце". https://www.youtube.com/watch?v=Pj2755dRvns

Домашнє завдання: знати зміст"Чорнильне серце".

02.05.22 Тема Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула".Образ Софії, світ її мрій, бажань, жахів.Значення художнього прийому чаклунства у творі

1.Записати визначення в зошит і знати "Мандрівний замок Хаула"написаний у жанрі фентезі

Фентезі – літературний жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі, де чудеса і вигадка нашого світу є реальністю. (Багато історій  цього  жанру  відбуваються  у  вигаданих  світах,  де  магія  є  звичною      справою)

2.Переглянути відеоурок  https://www.youtube.com/watch?v=SxMITm_yLis

3.Виконати тести (письмово)

1.В якому жанрі написано твір Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"?а)поема;б)фентезі в)історичний роман;г)детектив

2.Яке особливе ставлення Софі мала до
капелюшків?: а)носила, б)торгувала;в)прикрашала
3.Хто був охоронцем Чарівного замку?:а)чарівник Хаул;б)Софі;в) помічник чарівника Майкл;г)маленький вогняний Демон

4.Софі, героїня твору Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула», уклала угоду з:а)Хаулом;б) Саліманом;в) Відьмою Пустирищ;г)Демоном вогню

5.«Мандрівний замок Хаула» відрізняється від традиційних народних казок тим, що:

а)закінчується твір нещасливо;б)мачуха та падчерка дружать;в)зображуються технічні засоби сучасної доби;г)немає протистояння добра та зла

6.Вхідні двері в замку Хаула – це:а)чарівний портал,б)вхід до вітальні;в)вхід до альтанки;г)вхід до будинку Софі

7.Хто такий Кальцифер?:а)демон-руйнівник;б)ангел, який жив у райському саду;в)зірка, що впала на землю;г)чарівник

8.Основна подія роману відбувається у місті:а)Кінгсбері;б)Уельс;в)Маркет-Чиппінг;г)Рідінг

9.Кого Софі та Хаул разом перемогли?:а)демона Вогню;б)чарівника Салімана;в) 

Відьму Пустирищ;г) чаклунку Аннабель Ферфакс

10.Кого з героїнь віддали на навчання до кондитерської?:а)Летті;б) Марту;в) 

Фанні;г) Софі

11.Скільки років головній героїні твору Софі Хаттер?: а)18;б)17;в)22;г)16

12.Чому Софі Хаттер покидає рідну домівку?:а)знайти квітку долі;б)знайти справжнє кохання;в)помститися Відьмі Пустирищ;г)знайти Відьму Пустирищ для зняття закляття

Домашнє завдання: ст257-261. прочитати

26.04.22 Тема Діана Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула".Поднання елементів казки і детективу у творі

1.Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=uEpa3lX8E8E

2. Прослухати аудіокнигу "Мандрівний замок Хаула" https://www.youtube.com/watch?v=-H9hlCXBseM

Домашнє завдання: знати зміст"Мандрівний замок Хаула"

25.04.22 Тема Урок позакласного читання.М. Гоголь "Тарас Бульба"  

 1.Переглянути фільм"Тарас Бульба"     https://www.youtube.com/watch?v=S1v-WaJlmuM

Домашнє завдання: знати зміст"Тарас Бульба"  

19.04.22 Тема Р. Акутагава"Павутинка".Філософський зміст твору. Підтекст

1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=4reos2AGCiw

2.Записати в зошит

Підтекст — прихований, внутрішній зміст висловлювання

3.Це цікаво прочитати

Новела «Павутинка» Р.Акутагави складається з трьох умовних частин: перша частина – рай, друга – пекло, третя – рай. Автор створює символічні образи, на яких будується фундамент твору і які несуть у собі весь ідейний зміст: Будда, лотос, ранок, рай, павук, павутина, полудень.
    Будда – мандрівний проповідник. Своїм призначенням вважав нести людям вчення про позбавлення від страждань шляхом співчуття: «Співчуття – одне з найважливіших якостей людини».
   Лотос, як ми вже з’ясували, вважається священною квіткою. Він є символом
-         цілісності
-         досконалості
-         витонченості
-         творчої сили
-         духовної чистоти
-         чудесного народження
-         духовного просвітлення
-         співчуття
-         смерті і воскресіння
   - світового дерева, що зв’язує три рівні світобудови, оскільки його корінь знаходиться в намулі, стебло – у воді, а листя і квіти – звернені до неба.
Лотоси  тісно пов'язаний з образом Будди, який на зображеннях часто сидить у квітці лотоса. 
   Ранок – це…
   - початок нового життя
   - активна діяльність
   - надія
   - схід сонця
   - зміна ночі на день, ( темряви на світло)
   - переродження душі
   - зміна старого на нове
   - ранок вечора мудріше
   - зміна чорного на біле
   У новелі дія починається вранці, налаштовуючи читача на те, що ми станемо свідками нового життя або шансу на нове життя.
  Рай  – символ  щасливого життя, душевного спокою, рівноваги і внутрішнього задоволення, благодатної землі, найвищої насолоди.
    Рай  – символ  щасливого життя, душевного спокою, рівноваги і внутрішнього задоволення, благодатної землі, найвищої насолоди.

   В описі пекла кольори відсутні взагалі, а є лише натяки на них. «Криваве озеро» - червоний колір, колір смерті; «тьма кромішня» - чорний, колір зла. Тиша, «як у могилі». Автор протиставляє рай пеклу.
   Павук – символ суперечливості натури. З одного боку, павук виступає захисником людей, чудесним спасителем, охоронцем вогнища.його також асоціюють з жорстокістю, жадібністю, підступністю. Павук і Кандата схожі між собою.
Домашнє завдання:відповіді на запитання 1-6, ст 238 (письмово)

18.04.22 Тема Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"

1.Переглянути відео біографії письменникаhttps://www.youtube.com/watch?v=etdJFJIqX_8

2.Прочитати за підручником ст.235-237 новелу "Павутинка"

Домашнє завдання:знати зміст  твору "Павутинка"


12.04.22 Тема.Д.Уеллс"Чарівна крамниця"Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики

1.Дати відповіді на запитання (письмово, 2б правильна відповідь на 1зап.)

1)Якою ж постала перед відвідувачами крамниця? 

2)У якому значенні вжито слово «чарівні»? Для кого ці речі чарівні?

3)Яким чином з’‎явився господар? Чому саме так? Як ви думаєте, чому він має таку дивну зовнішність? 

4)Коли і чому Джіп відпускає батьків палець?

5)У чому полягав секрет чарівної крамниці? 

6)Чи сприймає Джіп все, що відбувається в крамниці, як чортівню? Чому?

2.Прослідкуйте зміну почуттів батька, та як змінюється стан хлопчика Джипа?

Байдужість

«Але мені й на думку не спадало завернути туди»

Здивування

«У крамниці я цього не чекав»

Задоволення

«— Непогано! — кинув я, сміючись»

Тривога, ревнощі

«Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, завважив, що Джип ухопив його за палець»

Підозра, побоювання

«Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання»

Обурення

«Я обурено викинув її [кульку] на бруківку»

Нерозуміння

«Але нічого чарівного в них [солдатиках] я так і не помітив...»



Цікавість

«Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті, що лежали на прилавку, і зрештою підвів запитливий погляд на продавця...»

Подив

«Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішав відразу до прилавка, як бувало...»

Захоплення

«Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були красномовні. Красномовні були і його руки, що тримали біля грудей покупки»

Схвильованість

«Джип стояв невимовно схвильований»

Радість

«— Тату, а мені ця крамниця подобається!» «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день»

3.Це цікаво прочитати
У центрі твору — два погляди на світ: творчий (романтичний), здатний зазирнути за видиму площину явища чи предмета, і прагматичний (реалістичний), заснований виключно на розумовому сприйнятті дійсності. Прийом контрасту дає змогу письменникові показати багатий внутрішній світ хлопчика, відкритий для фантазії, і прагматичне, приземлене світовідчуття його батька. Перебуваючи в крамниці, Джип захоплюється дивами, які в ній відбуваються. Вони викликають у його душі яскраві картини. Для нього світ — це щось дивовижне, загадкове й непізнанне. Краса внутрішнього світу Джипа безмежна у своїх проявах. Він здатний не тільки сприймати диво, а й дарувати його іншим. Отже, майбутнє, на думку митця, належить саме таким людям із креативною фантазією й чутливою душею.
4.Записати в зошит:
Головні думки новели Г. Уеллса «Чарівна крамниця»:уславлює людяність, добро;учить любити й шанувати людей, бачити прекрасне у світі;закликає вірити в дива, мріяти й думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами.
Фантастична нове́ла  — невеликий за обсягом прозовий епічний твір  про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, де використовуються елементи фантастики.
Домашнє завдання: довести, що"Чарівна крамниця" - це фантастична новела(письмово)



11.04/22 Тема. Видатний англійський фантаст Д.Уеллс"Чарівна крамниця".Точка зору дорослого і дитини. 

1.Переглянути відеоролик біографії письменникаhttps://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw

2.Прослухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=0zYeAc6LwSg або прочитати за підручником ст.223-231Д.Уеллс"Чарівна крамниця"

Домашнє завдання:знати зміст  творуД.Уеллс"Чарівна крамниця"

05.04.22 Тема Специфіка розкриття образу Бермана у новелі О.Генрі "Останный листок".

1.Виконайте тести (письмово)

1.Через яку хворобу занедужала Джонсі?а)нежить, б)пневмонія, в) грип

2.Про що мріяла Джонсі?:а) намалювати Мексиканську затоку;в) намалювати Неаполітанську затоку;г)намалювати Бенгальську затоку

3.Дівчина дивилась у вікно й лічила...а)листки клена;б)листки каштана; а)листки плюща

4.Що станеться з нею, коли впаде останній листок?а)помре; б)засне;в)одужає

5.Хто такий Берман? а)брат;б)злодій;в)художник

6.Про що розповіла Сью Берману?а)про свою хворобу;б)про хворобу подруги; в)про досягнення

.7.Який шедевр написав Берман?:а)квітку; б)птаха;в)листок

8.Від якої хвороби помер Берман?;а)від серця;б)від запалення легенів;в)збила машина

2.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Pu0doUNpKJ8

3.Записати в зошит таблицю "Риси характеру Бермана"

Позитивні

Негативні

Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатен на високий моральний учинок, скромний

«Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий, хвастався своїм майбутнім шедевром; дивакуватий; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого, тільки позував; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля

Домашнє завдання: письмове висловлювання (5-7речень) "Чому мене навчив твір О.Генрі "Останный листок"?

04.04.22 Тема О.Генрі "Останный листок".Специфіка розкриття образів

1.Виконайте тести (письмово)

1Заощаджуючи протягом багатьох місяців, яку суму змогла зібрати Делла?

а)1 долар 87 центів;б)3 долари;в)2 долари 87 центів;г)5 доларів

2Напередодні якого свята відбуваються події у новелі? а) Різдво;б)Новий рік;в).Великдень

3.За скыльки доларыв Делла продала свою найціннішу річ?а)20;б)100;в)10;г)50

4Який подарунок, на думку Делли, був гідний її Джіма?а)простий; б)блискучий; в)золотий;г)срібний

5.Що ж подарував Джім Деллі? а)солодощі;б)каблучку;в)гребінці;г)сукню

6.Що подарувала Делла коханому?а)ланцюжок;б)годинник);в)поцілунок;г)нічого

7.Хто такі волхви? а)мудрец;б)мандрівники;в)чарівники

8.Який дар є найважливішим для людини? а)доброта,б)любов),в)гроші;г)турбота

2.Переглянути фільм О.Генрі "Останный листок". https://www.youtube.com/watch?v=VTDnkrWVd-k або прочитати новелу за підручником

Домашнє завдання:знати зміст новели "Останній листок"


29.03.22 Тема О.Генрі -майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів".Біблійні мотиви у творі, художні деталі

1.Переглянути презентацію біографії О.Генрі http://www.myshared.ru/slide/963125/

2. Переглянути фільм "Дари волхвів"https://www.youtube.com/watch?v=US0of776Ito або прочитати оповідання за підручником, ст.207-212

Домашнє завдання:знати зміст оповідання"Дари волхвів" О.Генрі


28.03.22  Тема Контрольна робота
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                         Тридцять перше березня

                           Контрольна робота№5
              Дружба і кохання. Літературний детектив
І в.(дівчата)
1.Продовжити речення
Автор "Балади про Схід і Захід".....
Пушкін у вірші "19 жовтня 1825 року" згадує про....
Детективні твори, які вивчили.....
Менерс, Егель - це герої твору....
2.Дайте визначення, що таке детектив
3.Визначте спільне та відмінне у пари Шимек-Бузя та Ассоль-Грей
4.Напишіть листа літературному герою чи письменнику із вивчених творів
ІІв.(хлопці)
1.Продовжити речення
Автор твору "Якщо".....
У "Пісні над піснями "Шолома-Алейхема в основу покладена біблійна історія про....
Основоположник жанру детектив - це....
Хелен, бабуїн -це герої твору....
2.Дайте визначення, що таке дедукція
3.Визначте спільне та відмінне у пари Шимек-Бузя та Ассоль-Грей

4.Напишіть листа літературному герою чи письменнику із вивчених творів

21.03 Тема Власна детективна історія

1.Цікаво прочитати 

Справа про капелюх, що зник

Два брати, Сашко та Мишко, сперечалися вже п'ять хвилин. Сашко шукав і не міг знайти свого улюбленого капелюха. Час спливав, а річ все не знаходилася. Сашко був роздратований. Мишко був спокійніший і взагалі розумніший за брата.  

- Так, Сашко, заспокойся. Я твого капелюха дійсно не брав. Це означає, що він десь тут. Щоб його знайти, треба поміркувати...

- Шукати треба, а не міркувати!

- Ні. Ти вже шукав. Тепер поміркуємо. Коли ти останнього разу його бачив?

- Коли вчора зі змагань повертався. Я тоді перше місце взяв. Пам'ятаєш?

- Авжеж. Ти забіжав у кімнату, закричав, що ти - чемпіон, і... що?

- Що?

- Ти зірвав з голови свого капелюха і підкинув його вгору. А потім став стрибати як мавпа... Пригадуй. Підкинув вгору, але не зловив. І на підлозі його нема...  

Брати одночасно подивилися вгору. Там, зачепившись за ріжок люстри, висів капелюх.

Домашнє завдання:підготуватися до контрольної роботи, повторити ст.129-202

21.03 Тема Урок розвитку мовлення. Я - детектив

1.Повторимо вивчене А. К. Дойл "Пістрява стрічка"(стислий зміст):прочитати

Це було на початку квітня 1883 року. Одного ранку Шерлок Холмс розбудив Вотсона досить рано, адже до них приїхала дуже молода схвильована леді. Вона чекала у вітальні, і Холмс хотів, щоб і Вотсон послухав про цю цікаву справу. Для Вотсона не існувало більшої втіхи, як стежити за Холмсом, коли він займався своєю професійною справою, і захоплюватися його швидкими умовиводами, які завжди були логічно обґрунтовані.Жінка була змарніла, аж сіра. Їй було не більше тридцяти років, але у волоссі вже з'явилася сивина, і виглядала вона стомленою й виснаженою. Холмс відразу здогадався, що жінка приїхала поїздом. Вона підтвердила це і сказала, що дуже рано була в Лезерхеді і першим поїздом прибула в Лондон, на вокзал Ватерлоо. Жінка сказала, що знає про Холмса від місіс Фарінтош, і тепер просить допомоги, а заплатить, коли через місяць-два вийде заміж із правом розпоряджатися своїми прибутками.Жінку звали Хелін Стоунер, і жила вона в домі свого вітчима – останнього представника одного з найстаровинніших в Англії саксонських родів Ройлоттів. У Хелін була сестра-близнючка Джулія. Їм було по 2 роки, коли Ройлотт одружився з їхньою матір'ю. Вісім років тому мама сестер загинула в залізничній катастрофі.З вітчимом сталися дивні зміни.Він не мав ніяких друзів, крім мандрівних циган, які зупинялися на території маєтку, а іноді вітчим мандрував разом з ними. Ще він мав пристрасть до індійських тварин: тримав гепарда і бабуїна.Хелен і Джулія мусили робити домашню роботу самі, бо прислуга не хотіла у них працювати. Два роки тому Джулія померла. За два тижні у неї мало бути весілля з відставним флотським майором,Холмс попросив детально розповісти про смерть сестри. Хелен розповіла, що їхній будинок старий, усі мешкали в одному крилі. На першому поверсі цього крила знаходяться спальні, в центральній частині будинку – вітальні. Перша від середини спальня доктора Ройлотта, друга – сестри, а третя – її. Спальні між собою не сполучаються, але всі виходять у спільний коридор. Вікна всіх трьох кімнат виходять на газон. Тієї фатальної ночі лікар Ройлотт пішов до своєї спальні рано, але не спав, а курив. Сестрі завадив запах міцних індійських сигар, і вона прийшла до Хелен. Сестра розповіла, що останнім часом щоночі, приблизно годині о третій, вона завжди чує тихе виразне посвистування. Сестри розійшлися і замкнулися у спальнях, адже боялися, бо домом розгулювали бабуїн і гепард. Ніч була жахлива: завивав вітер, у шибки періщив дощ. I раптом серед усієї цієї гуркотняви пролунав пронизливий, переляканий крик Джулії. Хелен побігла до неї. Двері спальні були відкриті, а Джулія стояла з пополотнілим від жаху обличчям й хиталася, мов п'яна. Вона впала додолу. Її руки й ноги аж виламувало в страшних судорогах, усю її корчило від нестерпного болю. Сестра встигла сказати: "Боже мій, Хелін!.. Це – стрічка!.. Пістрява стрічка!". Вона силкувалася ще щось сказати, показуючи пальцем у бік лікаревої кімнати, але новий напад судорог урвав її мову. І тепер Хелен збирається заміж за Персі Армітіджа. Вітчим не заперечував проти шлюбу, і навесні має бути вінчання. Два дні тому в західному крилі будинку почався ремонт, стіну до спальні Хелен було пробито, і вона мусила перебратись до кімнати, де померла її сестра. І минулої ночі Хелен почула тихе посвистування, яке було вісником смерті сестри. Згодом Холмс пішов до юристів. Він роздобув заповіт матері сестер-близнючок і дізнався, що якби обидві дівчини вийшли заміж, то Ройлотту лишилась би якась мізерія. Заміжжя навіть однієї з них неабияк обмежило б його в коштах.Друзі вирішили негайно їхати в Стоук-Моран, а Вотсон, за порадою Холмса, прихопив револьвер. У маєтку міс Стоунер сказала, що Ройлотт поїхав у місто, й схоже на те, що повернеться він лише увечері.Холмс сказав другові, що сьогодні вночі на них чекають досить страхітливі речі.Об одинадцятій годині у темряві раптом засвітилося світло з вікна Хелен. Потрапити в садибу було неважко, бо старий мур довкола парку ряснів проломами. Пробираючись між дерев, друзі дійшли до газону; перетнули його і вже намірились були лізти у вікно, коли раптом вискочив бабуїн.

Холмс і Вотсон залізли у кімнату. О третій годині біля душника раптом на мить тьмяно зблиснуло і зразу зникло світло, але після цього дуже запахло горілим гасом і нагрітим металом. Хтось у сусідній кімнаті засвітив потайний ліхтар. Вотсон почув тихий звук якогось руху, потім знову запала тиша, хоч запах зробився ще дужчим. Через пів години зненацька почувся новий звук – м'який і заспокійливий, наче десь із киплячого чайника виривався тонкий струмінь пари. Тієї ж миті Холмс схопився з ліжка, витер сірника й заходився люто шмагати лозиною по шнуру, що висів над ліжком (це був шнур, яким мали викликати прислугу, бо до нього мав бути прикріплений дзвоник, але шнур був фальшивим).

"Ви бачите її, Вотсоне?" — пронизливо скрикнув Холмс. Він запалював сірника, Вотсон почув тихе виразне посвистування, але раптовий спалах світла засліпив його очі й не дав розгледіти, що саме так люто шмагав друг. Згодом Холмс уже не хльоскав лозиною, а пильно вдивлявся в отвір душника, коли раптом нічну тишу розітнув жахливий крик. Холмс сказав Вотсону взяти револьвер і йти у кімнату лікаря Ройлотта. Його кімната була не замкнена, і друзі побачили незвичайне видовище. На столі стояв потайний ліхтар, залізний сейф було відчинено навстіж. Біля столу на дерев'яному стільці сидів лікар Грімсбі Ройлотт. На колінах у нього лежав той самий батіжок. На чолі в нього виблискувала якась незвичайна жовта стрічка з коричневими цятками. Здавалося, стрічка міцно обкрутилася довкола лікаревої голови. Ройлотт не рухався. "Стрічка! Пістрява стрічка!" — прошепотів Холмс. Вотсон ступив уперед. Тієї ж миті чудернацька прикраса на лікаревій голові заворушилась, над його чуприною з'явилась ромбовидна голівка й роздута шия бридкої змії. "Болотяна гадюка! — вигукнув Холмс. – Найстрашніша індійська змія! Він помер через десять секунд після того, як вона його вжалила".

Холмс швидким рухом вхопив з лікаревих колін батіжок, накинув петлю змії на шию, стягнув цю гадину з її жахливого сідала і, тримаючи на відстані витягнутої руки, підійшов до залізного сейфа, кинув змію й зачинив дверцята.Наступного дня Холмс пояснив Вотсону інші деталі справи. Він сказав, що його увагу зразу ж привернув душник та шнур від дзвінка, що спускався аж до ліжка. Коли ж з'ясувалося, що дзвінок фальшивий, що ліжко прикріплено до підлоги, то з'явилась підозра, що шнур – це просто місток, по якому щось могло б перебратися від душника до ліжка. Коли зважити ще й на той факт, що лікареві возять з Індії різних тварин, то легко здогадатися, що лікар хотів використати отруту, яку неможливо виявити хімічним способом. Слідчий повинен був мати воістину гостре око, щоб розгледіти два маленькі темні проколи, які полишили на тілі отруйні зміїні зуби. Лікар посвистував, щоб кликати змію назад, щоб жертва не побачила її, коли почне світати. Мабуть, даючи змії молоко, злочинець привчив її вертатись до нього. Змія могла вжалити або й не вжалити сплячу, дівчину міг рятувати, нехай навіть протягом цілого тижня, якийсь випадок, але раніше чи пізніше його падчерка стала б жертвою чорного задуму.

Холмс сказав, що як тільки змія вилізла з душника, він стьобнув її кілька разів, і це так її розлютило, що вона напала на першого стрічного. Отже, Холмс, безперечно, певною мірою винен у смерті лікаря Грімсбі Ройлотта. Але Холмс сказав, що це не лягло на його сумління надто важким тягарем.

Домашнє завдання: повторити визначення детектив, дедукція

01.03 Тема Сутність дедуктивного методу Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.А. К. Дойл "Пістрява стрічка"

1. Зпишіть у зошити:

Тема оповідання “Пістрява стрічка” :розслідування злочинних дій лікаря Ройлотта проти його пасербиць Джулії та Хелін Стоунер

 «Дедукція» (deductio) – латинського походження. І означає воно «виведення». Міркування ж являє собою форму мислення, за допомогою якої, у відповідності з певними правилами, робиться те чи інше ув’язнення. Дедуктивне міркування передбачає висновок, зроблений логічним шляхом, від загального до приватного. (Індуктивний умовивід, навпаки, робиться від приватного до загального.)Засновник методу дедукції Рене Декарт.

1.Це цікаво прочитати

Шерлок Холмс - одна з найяскравіших постатей творів детективного жанру. Все своє життя він присвятив приватному розшуку, розкрив більше тисячі справ, допоміг багатьом жителям Англії, врятував не одне життя. Це унікальна, надзвичайно приваблива особа, яка приголомшує читача могутнім інтелектом, різноманітністю талантів, рідкісною спостережливістю, даром співпереживання, дивною здатністю завжди виходити переможцем з будь-якого протиборства. Він володіє унікальними природними даними: гострим розумом, залізною логікою, здатністю аналізувати та зіставляти факти, робити висновки, будуючи логічний ланцюжок подій та беручи до уваги психологічні чинники. Як правило, логічний ланцюг побудований слідчим, зазвичай виявляється надзвичайно простим, і кожного разу читач, підходячи до розв’язки, мимоволі дивується нездатності прийти до подібного висновку.

Моральні якості. Увібравши в себе кращі риси своїх попередників (детектива Дюпена, француза Лекока та інших), Шерлок Холмс відзначається високим професіоналізмом та людяністю. Він говорить неправду, коли порівнює себе з математиком, якого займає лише вирішення складної задачі й абсолютно не цікавить те, як це вирішення відобразиться на людях. За цією бравадою, зовні удаваною байдужістю ховається бажання Шерлока Холмса прийти на допомогу. Тому за його участю добро незмінно перемагає зло, і норми людського буття моральні, правові, юридичні - завжди виявляються на висоті.
2/
Шерлок Холмс
Доктор Ватсон

Дедукція – справжній хист
Робить правильні висновки
Бачить навіть приховане
Майстерно аналізує
Недовірливий, обережний
Роль головного героя
Прагне оволодіти дедукцією
Неправильні судження
Не помічає головного
Збирає докази
Прямолінійний
Роль помічника, оповідача

Уважні, щирі в дружбі, чесні, ввічливі, ризикують заради істини.







Домашнє завдання: стислий переказ одного епізоду твору. "Пістрява стрічка"

28.02 Тема А. К. Дойл "Пістрява стрічка"А. К. Дойл - відомий автор класичних детективів.Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса

1.Ст.199-201 прочитати за підручником

2.Прочитати скорочено " Пістряву стрічку"https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8803

Домашнє завдання:знати зміст детективуА. К. Дойл "Пістрява стрічка


22. 02.22 Тема Створення емоційної напруги, тамничої атмосфери. Образи Вільяма Ленграна, Джупітера, оповідача("Золотий жук" Е.По)

1.Переглянути буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=wfY3aSxLONs

2.Виконати тести (письмово)

1.Описані події відбуваються на…

   а) Саллівеновому; б) Солоному; в) Червоному острові
2. Легран, на думку оповідача, був заражений…
   а) фантасмагорією; б) філантропією; в) мізантропією
3. Жука малював…
   а) Джупітер; б) Легран; в) оповідач
4. Жук був схожий на…
   а) хрест; б) емблему смерті; в) фрагмент карти
5. За наказом господаря, Джупітер купив у місті…
    а) ножа і дві грабарки; б) косу і три лопати; в) рушницю і  кілька ліхтарів
6. Чоловіки направилися до…
   а) фінікового; б) залізного; в) тюльпанового дерева
7. Оповідач вважав усю мандрівку …
    а) комедією; б) грою; в) дурницею
8. Золотошукачі оцінили вміст скрині десь….
    а) на півтора; б) два; в) 2, 5 млн. доларів
9. Легран розповів, що жук був знайдений разом із…
    а) картою; б) черепом; в) пергаментом
10. В кутку пергаменту було зображення…
    а) кота; б) черепа; в) скелета
11. Леграну довелося розшифровувати…
   а) телеграму; б) криптограму; в) каліграму
12. Повністю розгадати зашифроване письмо Леграну…
   а ) допоміг розум; б) допомогла підзорна труба
   в) допомогли Джупітер і оповідач   

3.Записати в зошит                                    

Криптограма - схований, зашифрований тайнопис, що розкривається за допомогою набору встановлених правил, з відтворенням схованого запису для прочитання посланої інформації.

Криптогра́фія— наука про математичні методи забезпечення конфіденційностіцілісності і автентичності інформації.

4.Про це цікаво прочитатиТема  твору – пошук скарбів, причому захованих піратами.У повісті згадується капітан Кідд – знаменитий пірат, який існував насправді й був показово страчений у Лондоні у XVIII ст.Дія відбувається на острові, згадується скеля дивної форми, шлях до скарбів вказує череп .Пошуки скарбів у повісті Е. А. По відбуваться за допомогою криптограми.  Легранові необхідні аналітичний розум та знання з різних наук:знання з хімії, фольклору, англійської мови, географії, історії; вміння: логічно мислити, фантазувати, розгадувати криптограми: Спочатку “золотий” – це колір жука, а в кінці – у переносному значенні – той, що приніс удачу, багатство, скарби; цей художній засіб – метафора. Позитивний герой утворі дістає справедливу винагороду - бажані скарби

Домашнє завдання:запишіть міні-програму “Як би я розпорядився (-лася) скарбом, коли б його знайшов (-ла)”.

21. 02.22 Тема Детектив як жанр літератури, характерні ознаки. Жанрове розмаїття детективів.Е.По - засновник жанру детективу у світовій літературі.Захопливий сюжет повісті "Золотий жук" Особливості композиційної будови

1.Переглянути презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-edgar-po-zolotiy-zhuk-64373.html

2.Записати в зошит

Детектив (англ. detective – агент розшуку, з латин, detectio – розкриття) – різновид пригодницької літератури, передовсім прозові твори, у яких розкривається певна таємниця, пов’‎язана зі злочином.

Детектив (нишпорка, слідчий) - людина,наділена винятковими розумовими здібностями, що розкриває таємницю злочину виключно логічними методами

Види детективівнтелектуальний,психологічний,кримінальний (поліцейський), гумористичний, жіночий,молодіжний 

Характерні ознаки детективу як жанру:наявність таємниці,детектива, злочинця і жертви або потерпілого.

3.Ст 172-174, прочитати

Домашнє завдання:знати зміст детективу "Золотий жук"ст175-197 за підручником

15. 02.22 Тема Урок виразного читання поезій

1. Прослухати виразне читання вірша Р.Бернс "Любов"https://www.youtube.com/watch?v=ZFL4Gbhy-54

2.Записати в зошит

Тема – кохання та його значення в житті людини.

Головна думка – життєрадісна віра у всепереможну силу хохання

Художні засоби:гіпербола – посхнуть усі моря, потануть брили скал, згасне сонця пал;епітети – рожевий квіт, веселий спів, весінньому саду, єдиная моя, пишна рожа, весняних днів, краса безмежна;метафори – «моя любов — рожевий квіт», «моя любов — веселий спів»,звертання – Єдиная моя!повтори – моя любов.

Символ кохання у вірші – троянда, серце.

3. Прослухати виразне читання вірша Г.Гейне "Коли настас чудовий май"https://www.youtube.com/watch?v=vptmEiK-GYI

4. Прослухати романс на слова Г.Гейне "Коли настас чудовий май"   https://www.youtube.com/watch?v=a-QKuQ0SAno

 5.Це цікаво прочитатиСвою першу збірку німецький поет Генріх Гейне назвав “Книгою пісень”. Саме таку назву мала збірка Петрарки – видатного митця доби Відродження, що підніс нерозділене кохання до вершини найсвітліших людських почуттів. Підхоплюючи тему італійського майстра, Гейне оповідає історію своєї любові до кузини Амалії, доньки відомого банкіра.Його вірші вражають багатою гамою переживань ліричного героя. Адже насправді любов юного поета обернулася лише болем: зарозуміла дівчина ставилася до нього зверхньо й врешті-решт побралася із заможним поміщиком. Тим часом у збірці Гейне постає дивовижний світ мрії та фантазії. Надзвичайно виразним є в ній і образ самого ліричного героя, душа якого збурена суперечностями. З одного боку, він переконаний, що повік любитиме свою обраницю, і плекає надію на взаємність, а з іншого, – усвідомлює марність своїх сподівань і страждає від байдужості коханої.

Любов для Гейне – живе, природне почуття. Щемливо ліричні рядки його поезії “Коли настав чудовий май…” – гранично відверті. Певне, тому цей вірш і ввійшов до скарбниці європейської любовної лірики.

Домашнє завдання: виразне читання поезій, ст.163,164

14. 02.22 Тема Вірші зарубіжних поетів про дружбу і коханняР.Бернс "Любов",Г.Гейне "Коли настас чудовий май", К. Симонов "Жди мене".. 

1.Переглянути відео презентацію про Р. Бернса за посиланням    https://www.youtube.com/watch?v=PxdfP1TEr48

2..Переглянути відео презентацію про Гейне https://www.youtube.com/watch?v=bewUco7bXaQ

3..Переглянути відео презентацію про Симонова https://www.youtube.com/watch?v=AF9wqHXH0Ts

4. Прослухати виразне читання вірша "Жди мене" мовою оригіналуhttps://www.youtube.com/watch?v=nF4oqiIMJxI

5. Виразне читання вірша "Жди мене" ст 167(мовою оригіналу та українською)

Домашнє завдання:вивчити напам'ять"Жди мене" ст 167(мовою оригіналу або українською)



08. 02.22Тема Урок розвитку мовлення.Контрольний твір

1.На подвійному аркуші в лінію записати число, твір та тему, яку обрали

2.Твір-роздум на одну з тем:

1) Це прекрасне почуття кохання (за вивченими творами:"Пісня над піснями" Шолом-Алейхема 

та "Пурпурові вітрила "Гріна)

2)Мій улюблений літературний герой(за вивченими творами)

3)Мої найзаповітніші мрії

Обсяг твору 1,5-2 сторінки

Домашнє завдання:написати твір



07. 02/22Тема Символіка образу пурпурових вітрил (О.Грін "Пурпурові вітрила")

1.Розглянути ілюстрації




2.Записати визначеня і знати Казка-феєрія- вид твору, для якого властивий фантастично-казковий сюжет, поряд із людьми діють створені уявою письменника фантастично-міфічні істоти. Сценічна дія феєрії відрізняється використанням сценічних ефектів та трюків.

Си́мвол (з грец. знак) — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття.

Пурпурові вітрила -символ мрії, надії;море- символ бурхливого життя ,долі; Каперна -символ зла і жорстокості; яхта "Секрет"-символ пошуку смислу життя; зоря-символ здійснення мрії

3.Переглянути презентацію за посиланням://naurok.com.ua/oleksandr-grin-purpurovi-vitrila-simvolika-obrazu-purpurovih-vitril-108846.htm

Домашнє завдання: записати висловлювання власної думки (3-5речень) "Яким буде життя Ассоль і Грея через 20 років"?


01.02.22 Тема Ассоль і Грей

1.Переглянути відео "Зустріч Ассоль із Грем"https://zl.kiev.ua/u-poshukah-shhastya-proekt-prysvyachenyj-yuvileyu-knygy-oleksandra-grina-alye-parusa/

2.Записати в зошит

Тема – тяжкий шлях Ассоль до своєї  мрії.

 Ідея – дива  треба  робити своїми руками

3.Вибери 1 прислів'я чи приказку до змісту твору і запиши

Людина лише тоді чогось досягає, коли вірить у свої сили...(Л. Фейєрбах)

 Наше  щастя у наших руках. (Народна творчість)

 Людина без мрії, як сокіл без польоту.

4.Розглянути схеми

Ассоль

Мрійлива, добра

Терпить, вірить, любить

Пурпурова мрія втілилась в життя

Мріє ,   вчиться ,    досягає

Співчутливий, розумний

Грей

                               АССОЛЬ                                        ГРЕЙ

                        ранима                                               романтичний

              ніжна                         вірять у мрію                                   гордий

       очікує чуда                                самотні                    вміє відчувати

     трепетна                                        добрі                                       сильний

    тонко відчуває природу            люблять природу         вміє глибоко любити

     духовно багата                       безкорисливі                                      мужній

          незалежна                          працелюбні              здатний співчувати

            вміє чекати                                                    цілеспрямований



5.Раджу прочитати 

Романтиків зараз лишилось так мало,

Життя чорно-білим без вигадки стало.

Із вірою в казку ви спробуйте жити

І не поспішайте суворо судити,

Тих, хто мрію здійснити чиюсь забажає.

Творити добро кожен хай поспішає!

Завершуючи подорож, хочу побажати:

За море мрії сягнути,

Ті хвилі швидкі осідлати

У вільнім польоті своїм

 вільних птахів перегнати.

Вітрила пурпурові знайти

Та на життєвім шляху їх пильно оберігати! 

Домашнє завдання: дати відповідь на запитання (письмово):чи сучасні Ассоль та Грей?



31.01.22 Тема Основний конфлікт твору(О.Грін "Пурпурові вітрила")

1 Виконати тести (письмово)1Хто винен у смерті Мері?: а)Меннерс, б)Лонгрен,в)Ассоль

2.Хто був свідком загибелі Меннерса?: а) син Меннерса,б)Лонгрен,в)Ассоль

3.Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі?:а) сина Меннерса,б)Лонгрена,в)Егеля

4.Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов в струмочку?: а)яхту;б)хустку;в)черевички

5.Що у майбутньому чекає на Ассоль за словами Егля?:а)багатство,б)слава;в)корабель

6.Кому Лонгрен відмовився дати тютюну?:а)жебраку,б)Егелю;в)Меннерсу

7.У якій родині зростав Грей?: а)бідній;б)багатій;в)не мав родини

8.Де вперше Грей побачив Ассоль?:а)на галявині,б)на пагорбі;в)біля моря

9.З якої тканини пошили пурпурові вітрила?: а)ситець,б)полотно,в)шовк

10.На діжці з яким напоєм було написано: «Мене вип’є Грей, коли буде в раю»?6 а)квас, б)вино;в)молоко.

11.Де проживали Ассоль і Лонгрен?: а)Кафа, б)Каперна;в)Карфаген

12Як називався корабель, який придбав Грей?:а)"Секрет",б)"Загадка",в)"Тамниця"

2.Записати визначення КОНФЛІ́КТ (від лат. сonflictus – зіткнення) – зіткнення протилежних інтересів, поглядів, оцінок, цінностей. Це протиріччя, що виникає між людьми чи групою людей

3.Переглянути навчальне відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=i6VBDyaMG4s

Домашнє завдання: виписати в зошит цитати до образів Ассоль і Грея (портрет, мрії, ставлення до сім'ї тощо)



09/11 Тема Друга світова війна у європейській поезії (Галчинський "Лист з полону","Пісня про солдатів з Вестерплятте", Маргул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд")

1.Переглянути презентаціюза посиланням

https://naurok.com.ua/prezentaciya-druga-svitova-viyna-u-evropeyskiy-poezi-k-galchinskiy-list-z-polonu-pisnya-pro-soldativ-z-vesterplyatte-a-margul-shperber-pro-nazvu-konctaboru-buhenvald-103062.html

2. Прослухати поезії

Галчинського "Лист з полону", https://www.youtube.com/watch?v=Kpln2NDxp7E

"Пісня про солдатів з Вестерплятте", https://www.youtube.com/watch?v=jnsJPB-4mW4

 Маргул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд"https://www.youtube.com/watch?v=hH0hrAY7lm8

3.Цікаво переглянути про концтабір https://www.youtube.com/watch?v=efCHuVv8_eY

Домашнє завдання: прочитати за підручником ст.75-79, виразне читання поезій


08/11 Тема.Історичний колорит і романтика пригод у творійвенго"

1. Переглянути три відеоролика за посиланнямhttp://zl.kiev.ua/istorychnyj-koloryt-i-romantyka-prygod-u-romani-valtera-skotta-ajvengo/

2.Записати визначення в зошит. Історичний колорит - наявність у творі, сцені чи описі, а також у мові персонажів прикмет історичного минулого. Це імена історичних героїв, описи старовинних звичаїв, згадки про історичні події тощо..

Архаїзми – застарілі слова, словосполучення, граматичні чи синтаксичні форми,які вийшли із широкого вжитку й перейшли до так званого пасивного запасу лексики Історизми – слова, застарілі через те, що вийшли з ужитку предмети або явища, які вони позначають. 

Екзотизми – слова, що передають назви реалій із життя інших народів і не мають точних відповідників у мові, до якої вони потрапили 

Варваризми – слова іншомовного походження, які вживаються поряд із своїми відповідниками у тій чи іншій мові, але остаточно не засвоюються нею.

3. Переглянути презентацію https://vseosvita.ua/library/istoricnij-kolorit-u-romani-vskotta-ajvengo-171763.html

4.Це цікаво прочитатиГосподарство середньовіччя тривалий час було натуральним, скільки все, що виготовлялось і вирощувалось, йшло на задоволення потреб маєтку, а не для продажу. Усім цим займались селяни, які залежали від своїх панів.Історія середньовіччя пов’язана з нескінченними війнами. Лицарське військо на той час, коли не було вогнепальної зброї, являло собою могутню, нездоланну силу. Основу лицарського озброєння складали важкий меч, спис, щит. Тіло лицаря захищала кольчуга із залізних кілець, голову вкривав залізний або сталевий шолом із рухливим забралом для захисту обличчя.Загальна вага обладунків складала 45-55 кг. Опанування лицарського ремесла потребувало особливої підготовки, яке починалося з дитинства.Велику увагу приділяли вихованню порядності, естетичному смаку, релігійності. Вчили грати в шахи, співати, грати на лірі, складати вірші.Досягнувши 21 року, юнак, який успішно пройшов усі випробування, ставав лицарем. В церкві юнак давав урочисту клятву захищати віру, допомагати слабким і знедоленим, дотримуватися слова, бути мужнім, уникати пихатості, марнотратства, скнарості

Домашнє завдання: вивчити визначення, записані в зошиті



02/11 Тема.Розвиток мовлення .Письмова робота на одну з тем за романом "Айвенго"

1.В зошиті записати :

Друге листопада

Твір

Тема твору, яку обрали

Теми творів на вибір

1)Ровена та Ребекка - дві жінки, дві долі

2)Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря

3)Мій улюблений герой роману В.Скотта "Айвенго"

Обсяг твору:1-1.5сторінки

Домашнє завдання: написати твір


01/11 Тема. Образи Ровени та Ребекки

1.Розглянути таблицю (повторимо з минулого уроку)

2.Це цікавао прочитати.Здавна точилися суперечки про роль жінки у суспільстві. Є прихильники такої думки, що жінки мусять сидіти вдома, вести домашнє господарство і виховувати дітей. Інші вважають, що представники слабкої статі не гірш за чоловіків можуть керувати державою, створювати закони, займатися бізнесом. У наш час погляди на роль жінки теж різні. Але безперечним залишається той факт, що чоловіки зобов’язані допомагати жінкам в усьому, створювати їм такі умови, за яких розквітла б не в’яла їхня краса.  Саме жіноча краса давала багатьом чоловікам натхнення, саме любов до жінки ставала джерелом народження шедеврів музики, живопису, літератури. І сьогодні ми з вами поговоримо про жінок – головних героїнь роману.


Ровена найбагатша спадкоємиця знатного саксонського роду, сама доля судила шанобливе ставлення інших до неї. Леді наділена гарною  вродою. Одяг прикрашали коштовності та золото. Проте знатна леді була милостива до бідних та прочан зі святих місць, її душа була щедра на милостиню для них. Вміла скривати та управляти своїми емоціями. Коли її хвилювали новини про Айвенго, вона уміла нічим не виказувала свого хвилювання перед іншими. Смілива Ровена, незважаючи на страх, що викликало згадування про розбійників, гаряче підтримала пропозицію свого опікуна, податися в дорогу. Опікун Ровени сподівався, що за відсутності Айвенго дівчина змінить свої почуття. Проте вона була непоступливою щодо своїх почуттів. Сміливо заявляла опікуну, що радше піде в монастир, ніж погодиться розділити трон з Ательстаном.  Цей рішучий протест противитися зовнішньому тиску пояснювався характером її виховання. Адже «з дитинства привчилася не лише діяти на свій розсуд, але й повелівати іншими». У полоні просить свого ворога врятувати Айвенго. Коли усі негаразди закінчились, в очах Ровени видно надію на щасливе майбутнє з лицарем та порозуміння з опікуном. Айвенго кохає величну леді Ровену, а вона дозволяє кохати себе. А сама. Її ставлення до Айвенго важко зрозуміти. Ровена нічого не зробила заради нього. Правда, під час знайомства з нею в будинку Седріка Сакса вона охоче слухає розповідь про нові подвиги вигнанця Айвенго. Проте дівчині приємно усвідомлювати, який незвичайний хлопчик є її «прибічником».

   А порушення волі господаря будинку їй нічим не загрожує, оскільки господар вважає її претенденткою на англійський трон і сповнений васальної пошани до неї. І хоча Ровена говорить дуже люб'язні слова після проголошення її Королевою Краси на турнірі, та все ж не вона зцілює його рани і не вона повстає проти батьківської волі і «суспільної думки».Ребека, вона дочка Ісаака з Йорка. Вона - дівчина і народу, якого ненавидять і нехтують з багатьох причин. Ребекка – єврейка, тому її становище у суспільстві уже було нижчим від леді Ровени. Одна з причин релігійна: іудейка не може бути прийнятою в порядному суспільстві, не може розраховувати на шлюб ні з норманом, ні з саксом. Їй не піднятися вище за коханку - а це вона вважає падінням.І саме на руках Ребеки буде поранений Айвенго, і їй треба буде пригадати всі уроки Мернома, найкращого доктора її народу. Саме її лікуванню зобов'язаний син Седріка, Айвенго, який залишився живим. Вона теж по-своєму чарівна. Мала смаглявий відтінок шкіри, густе чорне волосся. ЇЇ карі очі, наповнені глибиною почуттів, блищали під тонкими вигнутими чорними бровами, «білі зуби виблискували, як перли». Мала гарну поставу, одягнута у східне вбрання. Проте Ребекка далеко поступається в красі чарівній саксонці Ровені. З раннього дитинства вирізнялася твердою волею, спостережливістю і кмітливістю, боязкість була чужою для її душі.Батько навчав до рівного і чемного поводження з усіма, оточував розкішшю. Хоч дівчина завжди усвідомлювала про ненадійність умов, в яких вони жили, але не успадкувала догідливість, підлабузництво і хитрість батька.  «Трималася з гордовитою скромністю, ніби підкоряючись несприятливим обставинам, в які була поставлена через належність до зневаженого племені, але водночас вона усвідомлювала себе гідною вищого становища». Дівчина побожна, щедра, справедлива, має силу волі та гострий розум. На процесі по звинуваченню у чаклунстві, спочатку одна проти багатьох, проте розумна та кмітлива. Усвідомлюючи свою роль у суспільстві, приймає речі такими, як вони є. Тому, коли не отримує відповіді на свої почуття від Айвенго, їде геть.

3.Записати плани характеристик до образу Ребекки та Ровени




4.Створити сенкан до образу Ребекки (письмово за  прикладом)

Ровена.(іменник)

Ніжна, вірна.(2 прикметника)

Любить, чекає, вірить.(3 дєіслова)

Ровена вірить і кохає Айвенго.(довільний рядок)

Леді (іменник)

- Хто більше сподобався вам з жінок? Чому?

- Чи хотіли б, щоб доля жінок була іншою? Чому?

 - На боці якої з красунь ваша симпатія? Чому?

 

Домашнє завдання: за таблицею порівняти образи Ровени та Ребекки 







 




26/10 Тема Зіткнення добра, краси й справедливості з жорстокістю та підступністю в романі "Айвенго" 

1.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=zlAYctxTmUg

2.Записати визначення Конфлікт — зіткнення, боротьба,  протиріччя як принцип взаємодії між образами літературного (епічного або драматичного) твору.

2Переглянути презентацію.https://vseosvita.ua/library/prezentacia-v-skott-ajvengo-obrazi-licariv-normaniv-149246.html

3..Завдання"Прийом «валіза»: обрати із запропонованих рис ті, що стосуються Айвенго, Робіна Гуда (саксонців) і ті, що стосуються Бріана де Буагільбера, Фром де Бефа та Моріса де Брасі (норманів). Записати їх, розділивши на 2 колонки.

Саксонці                                                              Нормани                                                     

Доброзичливість, заздрісність, грубість, щирість, відкритість, чесність, вседозволеність, намагання загарбати якнайбільше земель, мужність, насильство, благородство.

Домашнє завдання“Коло думок”. Що, на вашу думку, впливає на долю людини(письмово 3-4 речення з опорою на запропоновану схему )



25.10 Тема Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

1.Словникова робота (записати)

Пілігрим – (з нім. чужоземець) мандруючий богомолець, паломник.

Паломник – старовинна назва прочан (мандрівних богомольців), які ходили на поклоніння до святих мощей на поклоніння і приносили звідти на батьківщину гілочку пальми.

2.Переглянути навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=DMFFl0faGA8

3.Розглянути ілюстрацію та схему



Домашнє завдання: міні-твір (письмово в зошит, 5-7речень)

 на тему"Кого ми можемо сьогодні назвати справжнім лицарем?"




14.04 Тема.Д.Уеллс"Чарівна крамниця"Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики

1.Дати відповіді на запитання (письмово, 2б правильна відповідь на 1зап.)

1)Якою ж постала перед відвідувачами крамниця? («крихітна, темнувата крамничка» 

2)У якому значенні вжито слово «чарівні»? Для кого ці речі чарівні?

3)Яким чином з’‎явився господар? Чому саме так? Як ви думаєте, чому він має таку дивну зовнішність? 

4)Коли і чому Джіп відпускає батьків палець?

5)У чому полягав секрет чарівної крамниці? 

6)Чи сприймає Джіп все, що відбувається в крамниці, як чортівню? Чому?

2.Прослідкуйте зміну почуттів батька, та як змінюється стан хлопчика Джипа?

Байдужість

«Але мені й на думку не спадало завернути туди»

Здивування

«У крамниці я цього не чекав»

Задоволення

«— Непогано! — кинув я, сміючись»

Тривога, ревнощі

«Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, завважив, що Джип ухопив його за палець»

Підозра, побоювання

«Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання»

Обурення

«Я обурено викинув її [кульку] на бруківку»

Нерозуміння

«Але нічого чарівного в них [солдатиках] я так і не помітив...»



Цікавість

«Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті, що лежали на прилавку, і зрештою підвів запитливий погляд на продавця...»

Подив

«Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішав відразу до прилавка, як бувало...»

Захоплення

«Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були красномовні. Красномовні були і його руки, що тримали біля грудей покупки»

Схвильованість

«Джип стояв невимовно схвильований»

Радість

«— Тату, а мені ця крамниця подобається!» «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день»

3.Це цікаво прочитати
У центрі твору — два погляди на світ: творчий (романтичний), здатний зазирнути за видиму площину явища чи предмета, і прагматичний (реалістичний), заснований виключно на розумовому сприйнятті дійсності. Прийом контрасту дає змогу письменникові показати багатий внутрішній світ хлопчика, відкритий для фантазії, і прагматичне, приземлене світовідчуття його батька. Перебуваючи в крамниці, Джип захоплюється дивами, які в ній відбуваються. Вони викликають у його душі яскраві картини. Для нього світ — це щось дивовижне, загадкове й непізнанне. Краса внутрішнього світу Джипа безмежна у своїх проявах. Він здатний не тільки сприймати диво, а й дарувати його іншим. Отже, майбутнє, на думку митця, належить саме таким людям із креативною фантазією й чутливою душею.
4.Записати в зошит:
Головні думки новели Г. Уеллса «Чарівна крамниця»Уславлює людяність, добро.Учить любити й шанувати людей, бачити прекрасне у світі.Закликає вірити в дива, мріяти й думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами.
Фантастична нове́ла  — невеликий за обсягом прозовий епічний твір  про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, де використовуються елементи фантастики.

Домашнє завдання: довести, що"Чарівна крамниця" - це фантастична новела(письмово)

13.04 Тема. Видатний англійський фантаст Д.Уеллс"Чарівна крамниця"

1.Переглянути відеоролик біографії письменникаhttps://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw

2.Прослухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=0zYeAc6LwSg або прочитати за підручником ст.223-231Д.Уеллс"Чарівна крамниця"

Домашнє завдання:знати зміст  творуД.Уеллс"Чарівна крамниця"





07.04 Тема Специфіка розкриття образу Бермана у новелі О.Генрі "Останный листок".

1.Виконайте тести (письмово)

1.Через яку хворобу занедужала Джонсі?а)нежить, б)пневмонія, в) грип

2.Про що мріяла Джонсі?:а) намалювати Мексиканську затоку;в) намалювати Неаполітанську затоку;г)намалювати Бенгальську затоку

3.Дівчина дивилась у вікно й лічила...а)листки клена;б)листки каштана; а)листки плюща

4.Що станеться з нею, коли впаде останній листок?а)помре; б)засне;в)одужає

5.Хто такий Берман? а)брат;б)злодій;в)художник

6.Про що розповіла Сью Берману?а)про свою хворобу;б)про хворобу подруги; в)про досягнення

.7.Який шедевр написав Берман?:а)квітку; б)птаха;в)листок

8.Від якої хвороби помер Берман?;а)від серця;б)від запалення легенів;в)збила машина

2.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Pu0doUNpKJ8

3.Розглянути таблицю "Риси характеру Бермана"

Позитивні

Негативні

Людяний, милосердний, дружелюбний, співчутливий, захищав молодих художниць, опікувався ними, здатен на високий моральний учинок, скромний

«Капосний дідок»; глузував з чужої доброти, делікатності; буркітливий; пиячив; балакучий, хвастався своїм майбутнім шедевром; дивакуватий; мріє, а не діє; останні роки не малював нічого, тільки позував; не спромігся створити що-небудь гідне майстра пензля

Домашнє завдання: письмове висловлювання (5-7речень) "Чому мене навчив твір О.Генрі "Останный листок"?



06.04 Тема О.Генрі "Останный листок".

1.Виконайте тести (письмово)

1Заощаджуючи протягом багатьох місяців, яку суму змогла зібрати Делла?

а)1 долар 87 центів;б)3 долари;в)2 долари 87 центів;г)5 доларів

2Напередодні якого свята відбуваються події у новелі? а) Різдво;б)Новий рік;в).Великдень

3.За скыльки доларыв Делла продала свою найціннішу річ?а)20;б)100;в)10;г)50

4Який подарунок, на думку Делли, був гідний її Джіма?а)простий; б)блискучий; в)золотий;г)срібний

5.Що ж подарував Джім Деллі? а)солодощі;б)каблучку;в)гребінці;г)сукню

6.Що подарувала Делла коханому?а)ланцюжок;б)годинник);в)поцілунок;г)нічого

7.Хто такі волхви? а)мудрец;б)мандрівники;в)чарівники

8.Який дар є найважливішим для людини? а)доброта,б)любов),в)гроші;г)турбота

2.Переглянути фільм О.Генрі "Останный листок". https://www.youtube.com/watch?v=VTDnkrWVd-k або прочитати новелу за підручником

Домашнє завдання:знати зміст новели "Останній листок"

31.03 Тема О.Генрі -майстер новели. "Дари волхвів"

1.Переглянути презентацію біографії О.Генрі http://www.myshared.ru/slide/963125/

2. Переглянути фільм "Дари волхвів"https://www.youtube.com/watch?v=US0of776Ito або прочитати оповідання за підручником

Домашнє завдання:знати зміст оповідання"Дари волхвів" О.Генрі

30.03  Тема Контрольна робота
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                         Тридцять перше березня

                           Контрольна робота№5
              Дружба і кохання. Літературний детектив
І в.(дівчата)
1.Продовжити речення
Автор "Балади про Схід і Захід".....
Пушкін у вірші "19 жовтня 1825 року" згадує про....
Детективні твори, які вивчили.....
Менерс, Егель - це герої твору....
2.Дайте визначення, що таке детектив
3.Визначте спільне та відмінне у пари Шимек-Бузя та Ассоль-Грей
4.Напишіть листа літературному герою чи письменнику із вивчених творів
ІІв.(хлопці)
1.Продовжити речення
Автор твору "Якщо".....
У "Пісні над піснями "Шолома-Алейхема в основу покладена біблійна історія про....
Основоположник жанру детектив - це....
Хелен, бабуїн -це герої твору....
2.Дайте визначення, що таке дедуктивний метод
3.Визначте спільне та відмінне у пари Шимек-Бузя та Ассоль-Грей
4.Напишіть листа літературному герою чи письменнику із вивчених творів

17. 02Тема Урок розвитку мовлення.Контрольний твір

1.На аркуші в лінію записати число, твір та тему, яку обрали

2.Твір-роздум на одну з тем:

1) Це прекрасне почуття кохання (за вивченими творами:"Пісня над піснями" Шолом-Алейхема 

та "Пурпурові вітрила "Гріна)

2)Мій улюблений літературний герой(за вивченими творами)

3)Мої найзаповітніші мрії

Обсяг твору 1,5-2 сторінки

Домашнє завдання:написати твір


16. 02Тема Символіка образу пурпурових вітрил (О.Грін "Пурпурові вітрила")

1.Розглянути ілюстрації





2.Записати визначеня і знати 

Казка-феєрія- вид твору, для якого властивий фантастично-казковий сюжет, поряд із людьми діють створені уявою письменника фантастично-міфічні істоти. Сценічна дія феєрії відрізняється використанням сценічних ефектів та трюків.

Си́мвол (з грец. знак) — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття.

Пурпурові вітрила -символ мрії, надії;море- символ бурхливого життя ,долі; Каперна -символ зла і жорстокості; яхта "Секрет"-символ пошуку смислу життя; зоря-символ здійснення мрії

3.Переглянути презентацію за посиланням://naurok.com.ua/oleksandr-grin-purpurovi-vitrila-simvolika-obrazu-purpurovih-vitril-108846.htm

Домашнє завдання: виписати цитати до образів Ассоль і Грея







20. 01Тема Кіплінга "Якщо".Художні особливості твору, йогопровідна ідея

1.Дати відповіді на запитання (усно)Яким зображений світ у вірші? Якою має бути людина? Що головне для людини? Які риси характеру слід мати?Як слід сприймати успіхи й поразку? Як слід розуміти вислів: «Мудрості нема без доброти»?                                       Проблемні запитання.Як ви вважаєте, чи легко жити по честі і совісті? Чи можна боротися з брехнею?

2.Завдання (письмово)найдіть у тексті вірша приклад анафори, епіфори, антитези

3.Знати                                                                                                           Ідея твору:людиною може називатися лише той, хто в будь-яких ситуаціях прагне і вміє залишатися самим собою, йти своїм шляхом, бути вірним своєму вибору, не втрачати почуття гідності, робити добрі справи, не хизуючись цим

Проблеми, порушені автором у творі: сенсу буття, вибору шляху, морально-етичні проблем 

Домашнє завдання: скласти  кодекс (правила)  справжнього джентльмена (письмово).

19. 01Тема  Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші                     Кіплінга "Якщо". Сюжет і композиція 

1.Переглянути презентацію за посиланнямhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-problema-duhovnogo-viprobuvannya-lyudini-ta-moralno-stiykosti-u-virshi-r-kiplinga-yakscho-syuzhet-i-kompoziciya-virsha-209141.html

2.Виразне читання поезії "Якщо"(6-9 слайди презентації) або за підручником.

3.Записати в зошит визначення і знати                                                                                        Анафора, або єдинопочаток – це повторення однакових звуків, складів, слів або словосполучень на початку віршованих рядків чи строф.                                                                                           

Епіфора — стилістична фігура, протилежна анафорі, повторення однакових слів, звукосполучень, словосполучень наприкінці віршових рядків, строф у великих поетичних творах (в романі у віршах), фраз — у прозі чи драмі. 

Антитеза - зіставлення протилежних понять

4.Відповіді на запитання 11 і 14  слайд презентації (усно)

Домашнє завдання: вивчити вірш Кіплінга "Якщо"напам'ять



13. 01Тема Кіплінг "Балада про Схід і Захід"

1.Переглянути презентацію біографії Кіплінга за посиланнямhttps://vseosvita.ua/library/r-kipling-prezentacia-zittevij-ta-tvorcij-slah-r-kiplinga-107262.html

2 Записати в зошит визначення та ознаки балади

Балада – це ліро-епічна пісня сумовитого характеру з драматично напруженим сюжетом, в якій йдеться про фантастичні, незвичайні події вбо життєві конфлікт

Головні ознаки балади:віршований, ліро-епічний твір;невелика кількість персонажів;зосередження уваги на моральних проблемах;напружений сюжет;легендність та фантастичність;драматична, часто несподівана розв'язка;присутність оповідача;використання діалогів і повторів;

3.Виразне читання за підручником"Баладаи про Схід і Захід"Кіплінга

Домашнє завдання:а) знати зміст балади;б) дати письмову відповідь на запитання: що зможе зупинити війну?



12.01 Тема Здатність людей до порозуміння.Утвердження сімейних цінностей (Д.Олдрідж  "Останній дюйм")

1.«Ланцюжок" причини непорозуміння у стосунках між батьком і сином (Беном і Деві):відтворіть послідовність ознак непорозуміння в тому порядку, як ви вважате за правильним: байдужість, зрада, конфлікт, самотність,  непорозуміння, відчуження, недовіра (письмово)

2.Дати відповіді на запитання (усно)

Рецепт №1. Знаходити порозуміння Як ви думаєте, що більше лякає хлопчика – політ на літаку чи ситуація, коли вониз батьком лишаються наодинці?Як батько ставиться до сина під час польоту?

Рецепт №2. Бути уважними і терплячими одне до одногоЩо трапилося з Беном під час занурювання під воду?Як повів себе Деві?

Рецепт №3 Не впадати у відчай- Чи вдалося врятуватися Бенові й Деві? Яка спільна дія зблизила батька й сина?(вижити)

Рецепт №4. Ніколи не втрачати бажання жити.Що змінилося у стосунках батька й сина?Що не розгледів батько в своєму хлопчикові? (доброти, самотності,те,що він відчував себе непотрібним)

Рецепт №5. Вникати в проблеми близьких людей.Чи є майбутнє у стосунках батька й сина?

3.Виразно прочитати

Отец, как обычно, с работы пришёл

И чинно уселся за письменный стол,

Привычно открыл вепхний ящик стола,

Затем с головой погрузился в дела.

«Пойду – ка я к папе, - сказал маме сын,

-Он, верно, скучает, коль снова один».

-«Не надо мешать. Он там занят теперь»

Но сын не послушал, открыл тихо дверь.

С отцом незаметно он рядышком встал.

Склонившись над книгой, тот что – то писал.

«А что в этой книге?» - «Ты вряд ли поймешь»

-«Но,папа,я буду стараться». – «Ну что ж.

Здесь важные встречи, людей имена,

Здесь всё чем я занят в течение дня»

Уставился мальчик на папу, любя:

«Скажи, а записан ли я у тебя?»

Домашнє завдання: записати в зошит прслів’я та приказки про сім’ю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий