6 клас

24.05.22 Тема Позакласне читання 
Треверс "Мері Попінс"Узагальнення та систематизація  навчального матеріалу
1Переглянути презентацію .http://www.myshared.ru/slide/1328638/
2.Переглянути фільм за посиланнямhttps://www.culture.ru/movies/2715/meri-poppins-do-svidaniya
Успіхів і до зустрічі в новому навчальному році !
 

20.05/22 ТемаЧи бувають ідеальні діти? (Повість К Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки")Написання листа від імені літературного героя
1.Переглянути експрес-урок за  посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0
Домашнє завдання:написати листа від імені літературного героя ( Міо, Джима Гудзика, Конрада), обсяг 1 ст. 
          
17.05.22 Тема Контрольна робота
1.Написать на подвійному аркуші в лінію
            Сімнадцяте травня
                 Контрольна робота №6
Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом 
                                                         І в.(хлопці)
1.О п'ятій годині ранку мешканці зруйнованого міста в оповіданні Р. Бредбері "Усмішка" вишикувалися в чергу до: а)їдальні, б)вокзалу, в)фабрики г)картини
2.Роберт Шеклі - це:а)американський, б)англійський, в)російський, г)німецький
3,Твір "Міо, мій Міо" з жанром:а)казка,б)повість-казка, в)повість, г)роман
4.У Като було серце:а)льодяне,б) залізне,в)кам'яне
5.Закінчити речення
 Невеликий прозовий твір, у якому зображується якась подія (чи епізод) із життя одного або кількох персонажів   …
Дайте відповідь на питання
6.«Чи треба вчитися дітям в школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до сучасних умов навчання?
7.7.З якого твору рядки?
а)Дракониха переслідувала його по п’ятах, однак їй ніяк не вдавалося піймати меткого хлопчика. Це страшно злило її, і з люті вона навіть узялася червоно-зеленими плямами, а на тілі вискочили гулі та бородавки»
б)Лондонська поліція розшукує десятирічного Бу Вільгельма Ульсона, що вчора о шостій годині вечора зник зі свого дому на Упландській вулиці, трина­дцять. У Бу Вільгельма Ульсона чорнявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка. Звістки про зниклого просимо надсилати черговим поліційних діль­ниць».
8.Написати листа літературному герою із вивчених творів (0,5 сторінки)
ІІ в. (дівчата)
1, Мешканці зруйнованого міста в оповіданні Р. Бредбері "Усмішка" вишикувалися в чергу, щоб: а)отримати роботу, б)купити ліки,в)плюнути в картину,г)дістати їжу
2.Лірой Кліві в оповіданні Р. Шеклі "Запах думок" за фахом був: а)пілотом, б)лікарем
в)поштарем, г)військовим
 3.Астрід Ліндгрен - це письменниця:а)американська, б)шведська, в)англійська, г)німецька
4.Міо вибрався з в'язниці за допомогою: а)шапки-невидимки,б)зачарованих птахів, в)невидимого плаща з чарівної тканини,г)пляшки, закритої гілкою
5.Закінчити речення
Різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії   …
 .Дайте відповідь на питання
6. «Чи треба вчитися дітям в школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до сучасних умов навчання?
7.З якого твору рядки?
а)“Відчувши смак свободи, діти в один голос прокричали голосне «ура».”
б)“Я вже давно живу в Країні Далекій. Я рідко згадую той час, коли мешкав на Упландській вулиці.”
8.Написати листа літературному герою із вивчених творів (0,5 сторінки)
Контрольну роботу передать на перевіркудо 20 травня 
13.05/22 Тема К Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки"
            
1. Переглянути презентацію за посиланням   https://www.slideshare.net/ninabondarchuk/ss-44431948?next_slideshow=1
2.Читати "Конрад, або дитина з бляшанки"ст.212-221 або онлайн за посиланнямhttps://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1336. Знати зміст
Домашнє завдання:підготуватися до контрольної роботи (повторити ст.140-221)


10.05.22Тема Позакласне читання Оповідання Р.Бредбері
Прочитати за посиланням оповідання Бредбері " Одної неминущої весни"або " Про щавай, літо" http://www.ae-lib.org.ua/texts/bradbury__stories__ua.htm , 
Домашнє завдання:знати зміст оповідання

06.05.22Тема Енде "Джим гудзик та машиніст Лукас"
Переглянути відео за посиланням «Біографія Міхаеля Енде»:https://www.youtube.com/watch?v=VtWw1S_W0NU
Прочитати за підручником "Джим гудзик та машиніст Лукас", ст 231-246 або
переглянути фільм «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»https://kinokrad.co/326276-dzhim-pugovka-i-mashinist-lukas.html
Домашнє завдання:знати зміст"Джим гудзик та машиніст Лукас"

03.05.22Тема Написання твору за повістюА. Ліндгрен "Міо, мій Міо"
1. Написати в зошит твір- роздум(1- 1,5 сторінки) на одну з тем
     а) Взаємодопомога і дружба - рушійні сили в житті кожного
     б)Сім'я - це найкраще, що у мене є
     в) Чи хотів (ла) би я мати такого друга, як Міо ?

29.04.22Тема Моральні цінності в повісті А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"
1.ПОВТОРИМО (записати в зошит)
Ка́зка — це народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, осіб, іноді за участю фантастичних сил. 
Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням
2.Записати визначення в зошит і знати 
Фентезі – літературний жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі, де чудеса і вигадка нашого світу є реальністю. (Багато історій  цього  жанру  відбуваються  у  вигаданих  світах,  де  магія  є  звичною  
справою)
У творі А. Ліндгрен "Міо, мій Міо" поєдналися казка та реальність, тому за жанром цей твір відноситься до фентезі
3. Літературна гра «Загублені слова» (письмово)
1)Казкова повість про пригоди хлопчика у чарівній країні називається …
2)«Стокгольмська поліція розшукує дев'ятирічного …»
3)Міо, мій Міо,- сказав мій тато-король - оце твій кінь, а звати його…
4) Бабуся Нонно дала мені … плаща, а Юм-Юмо-ві ....
5)Але знай, є ще країна, що зветься ... А хто там живе? – спитав я. – Лицар …6)Астрід Ліндгрен народилася у невеличкому містечку …
Домашнє завдання: розподіліть героїв у 2 групи (письмово)

І гр.Сонячний світ добра:
ІІ гр.Світ зла і темряви:
 Бенко, лицар Като, Лундін, , Юм-Юм, Ірі,вартові Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи,тітка Едля,Міо,  дядько Сікстен, , вивідувані, тато-король

26.04.22Тема А. Ліндгрен Відомрсті про письменника"Міо, мій Міо"
1. Переглянути відео урок https://www.youtube.com/watch?v=bwhKTwGpNAQ
2.Прочитати за підручником,ст 221-223
3.Прочитати або прослухати аудіокнигу, або переглянути фільм онлайн "Міо, мій Міо". https://www.youtube.com/watch?v=JqMNexF51Ug
 Домашнє завдання: знати зміст"Міо, мій Міо"
22.04/22Тема Створення фантастичного оповідання 
1.Прочитати зразок фантастичного оповідання 
Увечері я поверталася додому і зустріла маленького чарівника. Він запропонував мені подорож з ним до невідомої планети. Я була дуже здивована цією пропозицією, але мені стало дуже цікаво і я погодилась. Вмить я відчула холод. Ми вже були далеко над землею. Поряд пролітали чарівні зірки. Ми побачили багато невідомих планет, але все таки вирішили зупинитися на маленькій блакитній планеті. Коли ми спустилися, то навколо я побачила дивні будівлі - ніби замки із піску і такі ж дивні рослини, рожевого та блакитного кольору, які нічим не були схожі на наші земні. Трохи пройшовши ми зустрілися з жителями планети. Це виявились дуже симпатичні тваринки схожі на котів. Ми гралися з ними і слухали їх дивну мову. Але я почала сумувати за своїм домом і ми вирішили повернутися. Коли я розповідала мамі про подорож, вона лише посміхалась: напевне думає, що вигадка. Але я то знаю - правда
Домашнє завдання: за зразком скласти фантастичне оповідання (письмово)
19.04/22Тема Гуманістичний зміст оповідання Р.Шеклі "Запах думок"
1.Дати відповіді на запитання (письмово, 2б.за відповідь на одне питання)
1.Чому автор називає своє оповідання «Запах думки», а не, наприклад, «Пригоди Лероя Кліві»?
2.У чому схожість оповідань Р. Шеклі «Запах думки» та Р.Д. Бредбері «Усмішка»? 
3.Чому в героя ні разу не виникло бажання вбити когось із тварин? 
4.Що особисто вам відкрило оповідання «Запах думки»? 
5.У чому ви вбачаєте його популярність?
6.Як твори з теми «Образ майбутнього в літературі» допомогли вам зрозуміти теперішнє?
2.Записати в зошит


Телепа́тія — гіпотетичне психологічне явище передавання на відстані думок, почуттів однієї людини іншій без задіяння відомих органів чуття, слів, письмових знаків або інших сигналів.

Тема – розповідь про аварійну ситуацію в космосі. Зустріч неозброєної людини з тваринами – телепатами на невідомій планеті, поведінка героя в непростій ситуації та успішний вихід із неї завдяки своєму розумові та кмітливості.

Ідея – віра в перемогу людини її розуму.

Головна думка оповідання Р. Шеклі :ствердження думки про необмежені можливості людського розуму, віра в його перемогу за будь-яких умов.

Домашнє завдання:скласти сенкан до образу головного героя(письмово),наприклад:
                     іменник     Кліві
            2 прикметника   Сильний, винахідливий 
           3 дієслова           Бореться, думає, уявляє,
        довільний рядок  Дає планеті бій
         іменник                  Переможець
15.04 Тема Утвердження  сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві (Р.Шеклі "Запах думок")
1.Виконайте тести (письмово) - правильна відповідь 1.5 б
1)Лерой Кліві був:а) льотчиком,б)поштмейстером, в)поштовим перевізником
2)Герой потрапив на планету:а)З-М-22,б)З-М-24,в)З-М-33
3)Яку тварину першою побачив Кліві:а)вовка, б)пантеру,в)білку
4)Що незвичного було у тваринах:а)вони були без очей і носа;б)вони були без очей і вух,
в)вони були без вух і хвоста;
5)Як тварини знаходили свою жертву:а)за допомогою телепатії, б)за допомогою розуму, 
в)за допомогою нюху
6)Яка думка непокоїла Кліві:а)що він не зможе вчасно доставити пошту;б)що він ніколи не повернеться на Землю,в)що він буде першою людиною, яку з’їли на цій планеті.
7)Що врятувало героя від розлючених звірів:а) кущ,б)птах,в)вогонь
8)Чи вдалося Лерою зберегти пошту:а)так,б)частково,в)ні
2.Дібрати приклади цитат за змістом до рис характеру Лероя Клів (письмово):
Сильний:
Спостережливий, мислячий: 
Цінує життя:
Домашнє завдання:намалювати ілюстрацію до твору або скласти пам'ятку "Тому, хто опинився у надзвичайній ситуації"(письмово)

12.04/22 Тема Р.Шеклі "Запах думок"
1. Переглянути експрес-урокhttps://www.youtube.com/watch?v=LHLj1ZCfl5w
Домашнє завдання:прочитати оповідання "Запах думок", ст.204-215,знати зміст.


08.04.22Тема Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні "Усмішка"
1.Виконайте тести (письмово) - правильна відповідь 1.5 б
1)В "Усмішці "розповідається про події: а)в теперішнього,б)минулого ,в)майбутнього
2)Герої твору пережили: а)війну, б)екологічну катастрофу,в)землетрус
3)Натовп зібрався на :а)фестиваль,б)концерт,в)ярмарку
4)Люди хотіли: а)спалити картину,б)плюнути на неї,в)зберегти
5)Мова йде про картину :а) "Таємна вечеря", б)"Мона Ліза",в)"Мадонна"
6)"Вона гарна" сказав: а)Грісбі,б)натовп, в)Том
7)Головного героя звали : а)Том, б)Бен; в)Джип
8) Його сім'я жила :а) на дачі; б)на фермі;в)на другому поверсі
 2.Переглянути експрес -урок   https://www.youtube.com/watch?v=eF6gUbbEApc
3.Записати визначення і знати
Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією
Фантастика - мистецтво уяви, фантазія) — жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих уявних елементів створюється світ, відмінний від світу сьогоденного, реального. Основною ознакою фантастики є наявність у творі фантастичного допущення — фактора, який невідомий або неможливий у реальному світі.
Домашнє завдання: виписати з тексту цитати до образу Тома (письмово)


05.04/22 Тема Рей Бредбері"Усмішка"
1. Переглянути  презентацію біографії https://www.youtube.com/watch?v=MyBVntujNSE
.Переглянути фільм за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=d_knEejU13s
або прочитати оповідання "Усмішка"за підручником,.
Домашнє завдання: знати зміст Бредбері"Усмішка"
     



01.04/22  Тема Контрольна робота
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                          Перше квітня
                           Контрольна робота№5
Гоголь,Чехов,Лондон, Короленко, Мацуо Басьо, Лонгфелло, Родарі       
2.Завдання (виконати письмово)
І варіант (дівчата)
1.Герої повісті "Ніч перед Різдвом": а)Пацюк, Миша, Оксана, Вакула;б)Пацюк, Солоха, Вакула, Оксана; в)Пацюк ,  Евеліна, Оксана, Вакула.
2.Автор "Хамелеона" :а)Короленко, б)Гоголь, в)Чехов
3.Дайте визначення: що таке художня деталь
4.Поясніть назву оповідання Джека Лондона "Жага до життя"
5.Охарактеризуйте образ Петра Попельського з повісті Короленка "Сліпий музикант"
6.Назвіть елементи фантастики, що використав Гоголь у повісті "Ніч перед Різдвом" 
7.Проаналізуйте (на вибір) одну із вивчених поезій Мацуо Басьо або Лонгфелло, або Родарі 
 ІІ варіант (хлопці)
1.Герої оповідання  "Жага до життя": а)оповідач, Біл, природа, олень,б)оповідач, Біл, природа, собака; в)оповідач, Біл,хворий ведмідь, олень,
2.Автор "Сліпого музиканта" :а)Короленко, б)Гоголь, в)Чехов
3.Дайте визначення: що таке хоку (хайку)
4.Поясніть назву оповідання Чехова "Хамелеон"
5.Охарактеризуйте образ Петра Попельського з повісті Короленка "Сліпий музикант"
6.З якою метою Гоголь використав фантастику у повісті "Ніч перед Різдвом"
7.Проаналізуйте (на вибір) одну із вивчених поезій Мацуо Басьо або Лонгфелло, або Родарі 


29.03/22 Тема Розвиток мовлення  Написання твору на літературну тему
В робочому зошиті записати число, класна робота, твір і ту тему, яку обрали із запропонованих, обсяг - 1 сторінка
Теми творів на вибір
1) Ідея миру та єднання ( за твором "Пісня про Гайавату"
2) Як вижити в екстримальній ситуації? (за твором "Жага до життя"
3)Потрібно обов'язково знайти себе у цьому світі ( за твором "Сліпий музикант")
Домашнє завданняпідготуватися до контрольної роботи, повторити вивчене: Гоголь,Чехов,Лондон, Короленко, Мацуо Басьо, Лонгфелло, Родарі ( повторити ст.86-158)

25.03.2022 Тема Урок виразного читання
1.Прослухати виразне читання поезій за посиланням
2.Прослухати пісню на слова Бернс а"Моє серце в верховині". 

22.03.2022 Тема Д. Родарі "Листівки з видами міст"
1.Прочитати відомості про д. Родарі ст.155,156
1.Виразне читання Д. Родарі "Листівки з видами міст" ст.157,158
Домашнє завдання:відповіді на запитання (усно), 1-7, ст.158


04.03.2022 ТемаОбраз Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (        (Г. Лонгфелло "Пісня про Гайавату".
  1.Переглянути експрес -урок https://www.youtube.com/watch?v=cBmJyV3cqG0
2.Записати в зошит
Поема (від грецького слова, що означає "твір", "творіння") — ліричний, епічний, ліро-епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери персонажів.
Домашнє завдання:відповіді на запитання (усно), 1-6, ст.154

01.03.2022 Тема Г. Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі
1.Прочитати відомості про Лонгфелло, ст.149,150
1.Прочитати "Пісню про Гайавату", ст.151-153
Домашнє завдання: знати зміст "Пісні про Гайавату"

25.02 22Тема Р. Бернс "Моє серце в верховині". Ідея любові до Батьківщини 
1.Прочитати відомості про Бернса, ст. 145,146.
2.Виразне читання вірша "Моє серце в верховині",ст.147
Домашнє завдання: вивчити напамять"Мо серце в верховині", ст.147

22.02.2022 ТемаМацуо Басьо.Хайку.Відображення японських уявлень про красу в поезії митця
1.Переглянути експрес -урокhttps://www.youtube.com/watch?v=idzadrCiZOw
2..Переглянути навчальне відео про хайку   https://www.youtube.com/watch?v=ULwygCMnHAo
3.Про це цікаво дізнатисяЗагадкова країна Ніхон, що в перекладі означає «Країна Вранішнього Сонця». Японію називають так тому, що вона першою вітає світло вранішнього сонця. Культура Японії сягає своїм корінням у глибину століть, а японська літературна традиція вважається давньою та високорозвиненою.Тривалий час Японія була закрита для європейців. Суворий закон від 1633 року забороняв кораблям припливати до Країни сонця, що сходить, і лише 1860 року ця загадкова сторона відчинила свої ворота-порти іноземцям. Сьогодні вона відчиняє їх нам. Самурай означає слуга, або ж воїн. У цих відчайдушних воїнів була своя система поглядів та правил поведінки: гідність, поміркованість, стриманість, лаконічність. 500 років тому самураї стояли на захисті Японії. Одна з традицій японців - знаменита чайна церемонія. Це розважливість, внутрішній спокій та гармонія особистості зі світом, який оточує... Ще одна особливість японської культури - сад 15 каменів. Однак із якого б боку ви не дивилися на них, видно лише 14. Це означає: світ досконалий і нескінченний, він вічний і повний таємниць.
4.Записати в зошит
Хайку (хоку) — традиційний жанр японської ліричної поезії, трирядковий неримований вірш, що виокремився в XVI столітті з першої півстрофи танка й складається із 17 складів (5-7-5). 
5.Про це цікаво дізнатися Кожне хайку(хоку) має сезонне слово, що вказує на певну пору року:на весну у вірші вказують квітки сливи, персика, сакури. А якщо поет описує літо, то в хайку з’‎являються слова «спека», «злива», «полуденний відпочинок».
6.Ст.142-144, виразне читання хайку(хоку)
Домашнє завдання: вивчити напамять 3 хайку (на вибір), ст.142-144



18.02 .22Тема Урок розвитку мовлення Контрольний класний твір
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                         Вісімнадцяте лютого
                           Твір
                             (тема, яку обрали)        
Теми на вибір
а)Життя - найдорожча цінність(за оповіданням «Жага до життя» Джека Лондона)
б)Моральні уроки літератури(за вивченими творами Джека Лондона, Чехова, Короленка)
в)Як знайти себе і не втратити у житті? (за повістю Короленка  "Сліпий музикант)
Домашнє завдання:написати твір на обрану  тему (обсяг 1-1.5 сторінки)


15.02.22 Тема Урок розвитку мовлення Висловлення власної думки щодо прочитаних творів

Теми на вибір власного висловлювання
а)Як вижити в екстримальній ситуації?(на прикладі твору Джека Лондона "Жага до життя"та з досвіду )
б)Як долати виклики життя і не втратити надію?(на прикладі твору Короленка  "Сліпий  музикант")
Домашнє завдання:написати висловлювання в робочому зошиті на обрану  тему (обсяг 0.5-1сторінка)


11.02.22 Тема Роль близьких людей у долі Петра Попельського. Українська природа , народні образи, традиції.Тема мистецтва у творі Короленко(  "Сліпий  музикант")

1. Літературний диктант «Так – Ні»(письмово). Підтвердьте або заперечте твердження.

1.  Сліпа дитина народилася в багатій сім’ї.

2.  Усі відразу помітили сліпоту немовляти

3.  Максим Яценко воював в Італії з Гарібальді. 

4.  Спочатку дядько Максим не звертав увагу на сліпу дитину.

5.  Помітивши захоплення сина музикою, мати придбала скрипку. 

6.  Петро і Евеліна познайомилися в саду

7.  У підготовці Петруся до життя велика увага приділялася фізичним вправам

8.  У домі Попельських  лунала класична музика.

9.Головний герой все життя прожив з мамою та дядьком.

10.Петро Попельський відвідав Почаєвську лавру

11.Петро вмів грати на фортепіано

12.Автор твору "Сліпий музикант" Джек Лондон

2.Розглянути репродукції картин

Пітер Брейгель (Старший) «Сліпі»


Тарас Шевченко "Сліпий бандурист"
3.Це цікаво прочитати1568 року видатний живописець Пітер Брейгель (Старший) намалював картину «Сліпі». Вона втілює образ людства, що заблукало в бездуховності. Своїм твором художник стверджує, що люди повинні внутрішньо прозріти і знайти вихід. Про це пише у своїй повісті й Володимир Короленко.
1843 року Тарас Шевченко намалював образ сліпого бандуриста, який передував однойменній поемі. Український геній розкрив глибоку життєву драму народного митця, але водночас підкреслив у ньому й велику духовну силу, поетичне відчуття краси, яку він несе у світ.

Висновок.Короленко стверджує, що людина завжди може досягти реалізації в житті, якщо вона зосередиться не на своєму горі, не на болісних переживаннях, а знайде духовну мету існування. Петро Попельський знайшов таку духовну мету - це мистецтво (музика), що веде його до пізнання світу й самого себе. Подружнє життя з Евеліною і народження сина - не сліпого, а зрячого - стали для Петра винагородою за його болісні шукання.

Домашнє завдання:продовжити речення (письмово):

 Найбільше в цій історії мене зачепило за живе те, що…

 Музика, мистецтво мають вплив.....

Людське щастя поляга в тому....



08.02/22 Тема Повість Короленка  "Сліпий музикант":як знайти себе  у цьому світі?   

1.Переглянути відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=A1zU7tTQx04
2.Літературна гра «Перевір себе» (письмово)

1.Як звали брата матері Петра?

2.  Ім’я матері головного героя.

3.Яка фізична вада була у дядька головного героя?

4.  На якому музичному інструменті грав Йохим? 

5.  Яку пісню заспівав Йохим?

6.  Як звали подружку Петра? 

7.  Де відбувся дебютний виступ Петра ? 

8.  Імена дзвонарів. 

9.  З ким Петро відправився у мандри? 

 10.На якому музичному інструменті грав віртуозно головний герой? 

11.Хто став дружиною Петра Попельського?

12.За жанром  "Сліпий музикант"?

3.Історія створення повісті(це цікаво прочитати)У повісті знайшли відбиток спогади Володимира Короленка про матір (невипадково героїню звати Евеліна), перебування на Волині, Житомирщині, Рівненщині, відвідування Почаївської лаври і Саровського монастиря (на Тамбовщині). Хоча твір уперше з’‎явився в газеті «Русские ведомости» 1886 року, письменник неодноразово повертався до нього, вводив нові епізоди й образи. Навіть у 1917 році він переробляв деякі сторінки повісті і писав про це одному зі своїх друзів: «Моїм головним художнім завданням було не тільки відтворення психології сліпого, а й відображення загальнолюдської мрії за ідеалом, туги за повнотою людського існування».

4.Ключові моменти духовного зростання Петра (записати в зошит) 

Народження — сліпота — турбота матері й дядька — заглиблення в себе — замкнутість — розгубленість — перебування серед сліпих співців — відродження душі — перший концерт.)

Домашнє завдання:дібрати цитати з тексту підручника (ст.126-136) для характеристики героїв повісті (Анна Михайлівна, Максим Яценко, Евеліна, записати в зошит ).

04.02.22 Тема "Людина з великим і сильним  серцем"д В. Короленко
1. Переглянути навчальне відео (біографія) https://www.youtube.com/watch?v=BiTu06HnePU
2.Прочитати вірш
Країна Сліпих 
 На далекій-далекій Півночі, 
Де півроку вкриває все сніг, 
Де в казках народились Гориничі, 
Там простерлась Країна Сліпих. 
 Кожен другий сліпим був з народження,
 Ті ж ,хто зрячим у світ цей прийшов,
 Став сліпим своїм власним погодженням: 
Вирізнятись від всіх там грішно.Людмила Васильєва
    3.Інформація для роздумівПриблизно 90% людей, які страждають від порушень зору, мешкають в країнах, що розвиваються. В Україні точної офіційної статистики щодо кількості людей з порушеннями зору немає, за неофіційними даними, – це приблизно 100 тисяч людей, з них понад 10 тисяч - діти.
Домашнє завдання:прочитати повість Короленка "Сліпий музикант", ст.126-136, знати зміст 

01/02.22 Тема Характеристика героїв твору.Значення назви оповідання (Джек Лондон "Жага до життя"). 
1.Виконати тести (письмово)
1.Хто є головним героєм оповідання «Жага до життя» Джека Лондона?:а)Джон і його товариш;б)Джек і його товариш; в)Біл і його товариш
2 Чому герой покинув свого товариша, серед безкрайої пустелі?:а )посварилися;б)той підвернув ногу;в)не міг допомогти, сам був хворий;
3.Що трапилось з золотом безіменного героя?:а)відібрали злодії;б)викинув золото по дорозі; в)зберіг у цілості
4.Що трапилося з Біллом?:а)його з’їли вовки;б) збився з дороги, заблукав;в)дійшов до схованки;
5.Що сталося з Безіменним героєм ?а)його з’їли вовки;б) збився з дороги, заблукав;в)дійшов до схованки;
6.Що сталося з головним героєм під час переходу річки?:а) його понесла течія;б)той підвернув ногу;в)захворів, бо вода була крижана;
7. З якою твариною зустрівся і вступив у боротьбу  безіменний герой оповідання:а)вовк;б)ведмідь);в)олень
8Що робили герої оповідання на Алясці?:а)відпочивали; б)шукали золото;в)працювали

9,Йдучи Білою пустелею, Білл та його товариш були:а)веселі;б)сильні;в)стомлені

10.ДжекЛондонбуввідомий......  письменник:а)американський;б)англійський;в)ірландський    

11.Що зробив із хворим хижаком:а)задушив;б)нагодував,в)перегриз горло
12.Який страх був у героя на кораблі:а)не вистачить води;б)не вистачить харчів;в)не вистачить харчів і води
2.Записати в зошит

Головна думкаЛюдина кидає виклик смерті та перемагає її. Сильна воля допомагає людині зробити навіть неможливе.

ПроблемиПроблеми людської гідності, життя і смерті, вірності у дружбі чи здатність зрадити її.

Жага — гаряче бажання (Словник Б. Грінченка).Саме це слово найкраще передає головну мету героя — у нього було гаряче бажання вижити, яке й допомогло йому побороти голод, холод, хворобу, навіть смерть. Любов до життя — дорожча за гроші, сильніша за хворобу, самотність і страх.
3. Робота над заголовком оповідання(це цікаво прочитати)
– Як ви гадаєте, чому автор назвав оповідання саме так?
– Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору? (Любов – внутрішній духовний потяг до чого чи до кого-небудь. Жага – надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення, почуття).
вирішальним фактором у боротьбі за життя, за перемогу стають не матеріальні цінності, а духовні якості людини, її воля. Письменник зображає не просто людину, а особистість, яка підноситься над оточенням завдяки своєму природному обдаруванню. Він доводить, що людина не безпомічна, що навіть у найважчих обставинах переважають її духовні якості, її моральна позиція. Її воля або слабкодухість. Людяність або користолюбство. Почуття морального обов’язку або бажання розбагатіти понад усе.
Вершиною людської гідності є здатність захистити слабшого, вірність дружбі, законам товариськості, гуманізм у стосунках між людьми. Такими були улюблені герої Джека Лондона. Таким був і він сам.
Домашнє завдання: скласти план до оповідання "Жага до життя"(письмово)

28/01/22 Тема Джек Лондон "Жага до життя". Проблема життя і смерті, дружби і зрадництва
1. Переглянути навчальне відео https://www.youtube.com/watch?v=omTEl1ldQAc
2.Розглянути схему асоціацій "Життя ".Дати письмову відповідь у зошиті чим у вас асоціюється слово "життя "?Чому?(вибрати із запропонованих варіантів схеми)


3.Записати визначення в зошит.Оповідання — це епічний жанр, невеликий прозовий твір, сюжет якого будується на одному, інколи декількох епізодах з життя одного або кількох персонажів
Домашнє завдання:прослухати аудіокнигу  https://www.youtube.com/watch?v=mbRKShPGr9c
або переглянути фільмhttps://www.youtube.com/watch?v=j6rSFaFRZcs&t=278s



12.11 Тема Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
1. Літературний диктант(дати відповіді письмово)
1)Великий за обсягом і складний за будовою твір, Часто зі значною кількістю дійових осіб, у якому докладно описуються життєві події чи явища, називається...
2)Роман Жуля Верна «П'ятнадцятирічний капітан» належить до різновиду роману, який називається...
3)Судно, яким довелося керувати Діку називалося....
4)Замість материка Америка наші герої опинилися на материку....
«Впізнай героя за описом зовнішності».
5)«Він був скоріше довгий, ніж високий, скоріше сухорлявий, аніж худий. Кістлява статура, велика кудлата голова, золоті окуляри..
6)«Це був чорнявий, сухорлявий, моторний, середній на зріст і, певно, дужий чоловік» .
 7)«...хоробра жінка й не боялася моря»
8)«Чоловік він був мовчазний, тримався від команди осторонь, однак справу свою знав добре» 

2.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=3J13-Xs9nQc
3.Відгуки про героя
Негору — із ненавистю: «п'ятнадцятирічний хлопчисько».

Гарріс — із іронією: «Мій юний друг».

Джек — з любов'ю: «Мій друже Дік. Мій любий друже Дік!»

Том — з повагою: «Капітане Діку, мої товариші і я — віднині ваші матроси. Все, що ми здатні зробити за вашими наказами, зробимо!»

Місіс Уелдон — з довірою, впевненістю: «Так на судні є капітан — капітан Дік Сенд! Прошу це пам'ятати. І знайте — він зуміє добитися послуху від кожного!»

Домашнє завдання складіть компакт-біографію Діка Сенда заповнивши (письмово)

Ім'я та прізвище

Місце народження

Батьки

Вік

Виховання і освіта

Мрії та професійний вибір


 
09.11 Тема Тема духовного випробування людини в романі Ж.Верн "П'ятнадцятирічний капітан
2. Записати в зошит
Пригодницький (авантюрний) роман -великий за обсягом, переважно прозовий твір з гострим динамічним сюжетом, з пригодницькими ризикованими ситуаціями.
Ознаки пригодницького роману: соціальні мотиви, волелюбні настрої, герої-мандрівники, вчені, дослідники-розумні, вольові, сміливі, шляхетні люди, наявність інтриги, таємниці, незвичайність сюжету, далекі країни, екзотична природа
Слово «пілігрим» має два значення:
1. Богомолець, прочанин, що мандрує по святих місцях.2. Мандрівник.
3.Це цікаво прочитати
Я мальчиком мечтал, читая Жюля Верна,
Что тени вымысла плоть обретут для нас,
Что поплывет судно, громадней «Грет-Истерна»,
Что полюс покорит упрямый Гаттерас,

Что новых ламп лучи осветят тьму ночную,
Что по полям пойдет, влекомый паром, Слон,
Что «Наутилус» нырнет свободно в глубь морскую,
Что капитан Робюр прорежет небосклон.

Свершились все мечты, что были так далеки.
Победный ум прошел за годы сотни миль;
При электричестве пишу я эти строки,
И у ворот, гудя, стоит автомобиль;

На полюсах взвились звездистые знамена;
Семья «Титаников» колеблет океан;
Подводные суда его взрезают лоно,
И в синеву, треща, взлетел аэроплан.
4.Виконати тести
1.П'ятнадцятирічного капітана звали:а)Дік,б)Геркулес,в)Негору,г)Том
2.Підступним злодієм на шхуні виявився:а)Дік,б)Геркулес,в)Негору,г)Том
3.Події роману відбуваються на шхуні:а)"Пілігрим",б)"Вальдек",в)"Еспаньола",
4.Негрів і собаку було врятовано із судна:а)"Пілігрим",б)"Вальдек",в)"Еспаньола",
5.Чорношкірих пасажирів шхуни було:а)звільнено з рабства,б)продано в рабство,г)увя'знено
6.Дік Сенд був:а)сиротою,б)сином капітана,в)сином Бенедикта
7.Юний капітан привів шхуну до:а)Австралії,б)Африки,в)Америки
8/У своїх творах Ж. Верн поєднав розповідь про літературні пригоди із:а)міфами, б)легендами,в) географію
9.Творцем якого роману вважають Жуля Верна:а)фантастичного, б)пригодницького,в)історичного
10.Собаку,врятовану зі шхуни звали:а)Дінго, б)Бінго,в)Гарріс
11.Негору був: а)негром,б)коком,в)матросом,г)капітаном
12. Негрів у творі:а)звільняли з рабства,б)продавали у рабство,в)брали в полон
Домашнє завдання: дібрати цитати до образу Діка Сенда(портрет, риси характеру, вчинки і т.д.) (письмово)


05.11 Тема Письменник та мрійник Ж.Верн та його роман "П'ятнадцятирічний капітан"
1.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=XhFAhyj04n0
або прочитати відомості про Ж.Верна за підручником ст. 54-56

Домашнє завдання: прочитати уривки "П'ятнадцятирічний капітан"ст 59-77   або переглянути фільм за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=Ja4cZ9V3NPs знати зміст твору


02/11Тема Моральні проблеми, яскравість алегоричних образів байок Крилова
1.Виконати тести, дати відповіді на запитання (письмово)

1.Відображення одного предмета через інший називаться

алегорія,Б) сатира;В) іронія;Г) гумор.

2.Коротке, переважно віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст:А)новела, байка, в) повість, г)оповідання

3.Назвіть байку І.Крилова, з якої взято вислів «Щоб буть музикою, потрібне тут уміння":«Вовк і Ягня»,б)«Бабка і Муравель" «Квартет»; 

«Крук і Лисиця».

4.Мораль у байках Езопа подається:А )

на початку твору;

Б )

у середині твору;

  

 5.Художній прийом перенесення властивостей людей на тварин, рослин, предмети:А) 

гротеск;

 В) 

персоніфікація;

Г )

градація.

 6.Езоп відзначався: А) 

вродою;

 В) 

силою;

Г) 

багатством.

7.«Батьком байки» уважають: 

А) 

Гомера;

 В 

Езопа;

Г 

Тіртея.

8.Батьківщина байки: 

А) 

Давній Єгипет;

  
  •  
  • 9.Крилов та Езоп - це....
  • 10.Російським байкарем є.....
  • 2. Переглянути презентаціюhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-moralni-problemi-v-baykah-i-krilova-yaskravist-alegorichnih-obraziv-54477.html
  • 3.Це цікава прочитатиБайка століттями накопичувала безцінний досвід поведінки людей, їх вчинків, характерів. Люди, читаючи ці твори, запам’ятовували якісь фрази, вирази і починали використовувати у своїй лексиці. Тобто багато байок стали джерелом крилатих виразів. Що таке афоризми, крилаті вирази? Пригадайте, з російської мови ми роздивлялися це в цьому році.
  • (А Васька слушает да ест («Кот и Повар»)

    Употребляется по отношению к человеку, который, не оспаривая обращенных к нему доводов, продолжает делать по - своему.

    А ларчик просто открывался. («Ларчик»)

    Употребляется в отношении найденного простого решения вопроса, поначалу казавшегося сложным.

    Ай, Моська! Знать, она сильна, что лает на слона. («Слон и Моська»)

    Употребляется по отношению к человеку, ругающему вышестоящие инстанции или того, кто в каком -либо отношении сильнее, пользуясь своей безнаказанностью.

    Как белка в колесе. («Белка»)

    Употребляется по отношению к человеку, находящемуся в постоянных хлопотах (иногда без видимого результата).

    Если голова пуста, то голове ума не придадут места («Парнас»)

    Употребляется по отношению к глупому человеку.

    Зелен виноград («Лисица и Виноград»)

    Употребляется для выражения мнимого презрения к тому, чего нет возможности достигнуть.

    И моего хоть капля меду есть. («Орел и Пчела»)

    Употребляется в случаях, когда говорится о личном вкладе в какое-либо об

  • Домашнє завданняявіть, що ви адвокат. Спробуйте захистити Ягня і знайдіть у тексті байки докази для його виправдання.(записати)




30.10 (за 15.10)Тема І.Крилов "Квартет", "Вовк та Ягня", "Бабка й Муравель"
2.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=BAoZyViUB00
3.Виразне читання "Квартет", "Вовк та Ягня", "Бабка й Муравель"ст.48-52
Домашнє завдання:вивчити напамять байку Крилова "Вовк та Ягня",ст.51,52



29.10 Тема Езоп "Вовк та ягня", "Мурашка й Цикада".Втілення людських якостей в алегоричних образах.Мораль байок Езопа
1.Прочитати байки"Вовк та ягня", "Мурашка й Цикада"ст44, 46

2.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=ykKX1sjXHOk
3.Дати відповіді на запитання(письмово)
"Мурашка й Цикада"
Що символізують образи Мурашки і Цикади? 
Головна думка (мораль) байки? 
Які риси людського характеру засуджуються у байці
"Вовк та ягня"
Про що йдеться у байці?
Що уособлюють Вовк та ЯгняУ яких словах міститься мораль байки?Які почуття викликала у вас байка?
Домашнє завдання:дати письмово відповідь на питання
Як має діяти слабкий під час зустрічі із сильним?
А як повинен діяти сильний?
Чи були ви уподібних ситуаціях?



1.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=nNCU25zV4NI
2.Записати визначення 
Байка – невеликий за обсягом твір, алегоричного, повчального, гумористичного та сатиричного характеру.
Байка має свою структуру:оповідна частина та висновок – повчання або мораль
Алегорія – це втілення будь – яких якостей людини або явища, ідеї в образі предмета чи тварини
Персоніфікація (уособлення)  - перенесення властивостей людини на рослини, тварини, предмети
Езо́пова мо́ва — замаскований спосіб думок з натяками, недомовками .
3.Прочитати за підручником ст42,  43 про Езопа та байку "Лисиця й виноград"

Домашнє завдання:вивчити визначення в зошиті, знати відомості про Езопа


14.04 Тема Утвердження  сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві (Р.Шеклі "Запах думок")
1.Виконайте тести (письмово) - правильна відповідь 1.5 б
1)Лерой Кліві був:а) льотчиком,б)поштмейстером, в)поштовим перевізником
2)Герой потрапив на планету:а)З-М-22,б)З-М-24,в)З-М-33
3)Яку тварину першою побачив Кліві:а)вовка, б)пантеру,в)білку
4)Що незвичного було у тваринах:а)вони були без очей і носа;б)вони були без очей і вух,
в)вони були без вух і хвоста;
5)Як тварини знаходили свою жертву:а)за допомогою телепатії, б)за допомогою розуму, 
в)за допомогою нюху
6)Яка думка непокоїла Кліві:а)що він не зможе вчасно доставити пошту;б)що він ніколи не повернеться на Землю,в)що він буде першою людиною, яку з’їли на цій планеті.
7)Що врятувало героя від розлючених звірів:а) кущ,б)птах,в)вогонь
8)Чи вдалося Лерою зберегти пошту:а)так,б)частково,в)ні
2.Дібрати приклади цитат за змістом до рис характеру Лероя Клів (письмово):
Сильний:
Спостережливий, мислячий: 
Цінує життя:
Домашнє завдання:намалювати ілюстрацію до твору або скласти пам'ятку "Тому, хто опинився у надзвичайній ситуації"(письмово)

13.04 Тема Р.Шеклі "Запах думок"
Домашнє завдання:знати зміст оповідання Р.Шеклі "Запах думок"


07.04Тема Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні "Усмішка"
1.Виконайте тести (письмово) - правильна відповідь 1.5 б
1)В "Усмішці "розповідається про події: а)в теперішнього,б)минулого ,в)майбутнього
2)Герої твору пережили: а)війну, б)екологічну катастрофу,в)землетрус
3)Натовп зібрався на :а)фестиваль,б)концерт,в)ярмарку
4)Люди хотіли: а)спалити картину,б)плюнути на неї,в)зберегти
5)Мова йде про картину :а) "Таємна вечеря", б)"Мона Ліза",в)"Мадонна"
6)"Вона гарна" сказав: а)Грісбі,б)натовп, в)Том
7)Головного героя звали : а)Том, б)Бен; в)Джип
8) Його сім'я жила :а) на дачі; б)на фермі;в)на другому поверсі
2.Записати визначення і знати
Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією
Домашнє завдання: виписати з тексту цитати до образу Тома (письмово)

06.04 Тема Рей Бредбері"Усмішка"
1. Переглянути  презентацію біографії https://www.youtube.com/watch?v=xyXXQpBmha8
.Переглянути фільм за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=d_knEejU13s
або прочитати оповідання "Усмішка"за підручником,.
Домашнє завдання: знати зміст Бредбері"Усмішка"
     
30.03 Тема Розвиток мовлення  Написання твору на літературну тему
В робочому зошиті записати число, класна робота, твір і ту тему, яку обрали із запропонованих, обсяг - 1 сторінка
Теми творів на вибір
1) Ідея миру та єднання ( за твором "Пісня про Гайавату"
2) Як вижити в екстримальній ситуації? (за твором "Жага до життя"
3)Потрібно обов'язково знайти себе у цьому світі ( за твором "Сліпий музикант")
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи, повторити вивчене: Гоголь,Чехов,Лондон, Короленко, Мацуо Басьо, Лонгфелло, Родарі

31.03  Тема Контрольна робота
1.На подвійних аркушах у ліню записати: 
                         Тридцять перше березня
                           Контрольна робота№5
Гоголь,Чехов,Лондон, Короленко, Мацуо Басьо, Лонгфелло, Родарі       
2.Завдання (виконати письмово)
І варіант (дівчата)
1.Герої повісті "Ніч перед Різдвом": а)Пацюк, Миша, Оксана, Вакула;б)Пацюк, Солоха, Вакула, Оксана; в)Пацюк ,  Евеліна, Оксана, Вакула.
2.Автор "Хамелеона" :а)Короленко, б)Гоголь, в)Чехов
3.Дайте визначення: що таке художня деталь
4.Поясніть назву оповідання Джека Лондона "Жага до життя"
5.Охарактеризуйте образ Петра Попельського з повісті Короленка "Сліпий музикант"
6.Назвіть елементи фантастики, що використав Гоголь у повісті "Ніч перед Різдвом" 
7.Проаналізуйте (на вибір) одну із вивчених поезій Мацуо Басьо або Лонгфелло, або Родарі 
 ІІ варіант (хлопці)
1.Герої оповідання  "Жага до життя": а)оповідач, Біл, природа, олень,б)оповідач, Біл, природа, собака; в)оповідач, Біл,хворий ведмідь, олень,
2.Автор "Сліпого музиканта" :а)Короленко, б)Гоголь, в)Чехов
3.Дайте визначення: що таке хоку (хайку)
4.Поясніть назву оповідання Чехова "Хамелеон"
5.Охарактеризуйте образ Петра Попельського з повісті Короленка "Сліпий музикант"
6.З якою метою Гоголь використав фантастику у повісті "Ніч перед Різдвом"
7.Проаналізуйте (на вибір) одну із вивчених поезій Мацуо Басьо або Лонгфелло, або Родарі 





17.02 Тема Роль близьких людей у долі Петра Попельського. Українська природа , народні образи, традиції.Тема мисмтецтва у творі Короленко(  "Сліпий  музикант")

Літературна гра «Перевір себе» (письмово)

1.  Брат матері Петра.

2.  Ім’я матері головного героя.

3.  На якому музичному інструменті грав Йохим? 

4.  Яку пісню заспівав Йохим?

5.  Як звали подружку Петра? 

6.  Де відбувся виступ сліпого музиканта? 

7.  Імена дзвонарів. 

8.  З ким Петро відправився у мандри? 

1. Літературний диктант «Так – Ні»(письмово). Підтвердьте або заперечте твердження.

1.  Сліпа дитина народилася в багатій сім’ї.

2.  Усі відразу помітили сліпоту немовляти

3.  Максим Яценко воював в Італії з Гарібальді. 

4.  Спочатку дядько Максим не звертав увагу на сліпу дитину.

5.  Помітивши захоплення сина музикою, мати придбала скрипку. 

6.  Петро і Евеліна познайомилися в саду

7.  У підготовці Петруся до життя велика увага приділялася фізичним вправам і їзді на коні. 

8.  Петро Попельський  став талановитим музикантом

1Розглянути:

а)основні етапи життя Петра Попельського (Дитинство і отроцтво, юність, зрілість). Подумати, яким кольором можна зобразити кожен етап.

б)ключові моменти духовного зростання Петра Попельського

(Народження- сліпота- турбота матері й дядька – заглиблення в себе – замкнутість – розгубленість – перебування серед сліпих співців – відродження душі – перший концерт)


Дати  відповіді на запитання (усно)

-  Для чого створена людина? Чи завжди людина здатна йти наперекір обставинам? Що становить щастя людини? Як їй стати щасливою?

-Як ви думаєте, чи став Петро щасливим? У чому його щастя?

Домашнє завдання:від імені літературного героя  дайте  своїм друзям поради, які були б важливими у їхньому житті, поради від імені Петруся.(письмово)


16.02 Тема Повість Короленка  "Сліпий музикант":як знайти себе  у цьому світі?   

1.Переглянути відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=A1zU7tTQx04
2. Прочитати ст 139-151 за підручником
Домашнє завдання: знати зміст повісті Короленка  "Сліпий музикант"


20.01 Тема  Розвиток мовлення .Написання  твору за повістю М.В.Гоголя"Ніч перед Різдвом"

1.Вибираємо тему:
а)Мій улюблений твір - повість М.В.Гоголя"Ніч перед Різдвом";
б)Народні звичаї та традиції у повісті Гоголя "Ніч перед Різдвом";
в)Мій улюблений герой повісті М.В.Гоголя"Ніч перед Різдвом";
2.Вимоги:
а)обсяг - 1-1.5 сторінки
б) твір-роздум:вступна частина, основна частина, висновок.
в)написання на чернетці, редагування(перевірка), переписування в робочий зошит
г)використовуємо слова, словосполучення: на мою думку, отже, я вважаю, на мій погляд і тд.
Домашнє завдання: дібрати цікаві факти з життя та творчості письменника Антона Чехова (1-2 факти, усно розповісти)





19.01 Тема М.В.Гоголь"Ніч перед Різдвом"Роль фантастики та пейзажу у творі

1.Переглянути презентацію""Роль фантастики та пейзажу у творіhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-fantastichne-v-povisti-m-v-gogolya-nich-pered-rizdvom-rol-peyzazhu-u-tvori-154240.html
2.Виконати завдання за слайдами презентації: 
а) у 3 слайді вибрати слова, які відповідають поданим образам (письмово)
б)дати відповіді на запитання (усно): з 4 по 12 слайди
Домашнє завдання: виконати тести(письмово) з 15по 22слайд

13.01 Тема М.В.Гоголь"Ніч перед Різдвом".Образи Оксани та Вакули
1.Закінчити речення(письмово)
Коли я читала (в)(переглядала (в)) твір, то....
Мені здавалося.....
Я відчувала (вав)...
2.Відгадай героя за описом (письмово)
а) …Вузенька мордочка, яка безнастанно вертілася на всі боки та нюхала все, що тільки траплялося, закінчувалась, як і в наших свиней, кругленьким п’ятачком; ніжки були такі тоненькі... А зате ззаду був він точнісінько губернський стряпчий в мундирі, бо в нього теліпався хвіст, такий гострий та довгий, як теперішні мундирні фалди. …
б)Свіже, жваве, по-дитячому юне личко, з блискучими чорними очима та невимовно привабливою усмішкою, що пропікала душу… 
в)Ні, немає вже снаги перемогти себе! Час покласти край усьому, пропадай душа, піду втоплюся в ополонці, та й поминай, як звали!»
г) Вона була ні гарна ні погана з себе. Важко й бути гарною в такі роки. Однак вона вміла так причаровувати до себе найстатечніших козаків… Тому не потрібно далеко ходити, у кого чорт за 
3.Переглянути презентацію"Образи Оксани та Вакули" за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-tema-kohannya-obrazi-oksani-i-vakuli-rol-fantastiki-v-povisti-207555.html
4.Дати відповіді на запитання,що розміщені на   6,7,8,9,10,11,12 слайдах презентації (усно)
Домашнє завдання: знайти приклади фантастики у повісті (письмово)


12.01 Тема М.В.Гоголь"Ніч перед Різдвом".Народні традиції та звичаї у творі
 1.Переглянути презентацію біографії Гоголя http://www.myshared.ru/slide/1139090/
2.Прочитати"Ніч перед Різдвом"ст.94-104 або переглянути фільм за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=YrsqKUD3Be8
Домашнє завдання: знати зміст твору"Ніч перед Різдвом".





08.04Тема  Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди ("Усмішка)
1.Ст.201, прочитати, розглянути репродукцію картини "Мона Ліза(Джоконда)"(усно)
2.Дібрати 3-4 прикметника для визначення усмішки Джоконди (письмово)
3.Закінчити речення одним словом, що характеризує Тома (письмово)
1)Тонко відчуває....2)Має здоровий....3)Не зіпсований......4)Хоче зберегти...5) На початку новели і в кінці він....6)"Але вона ...."
3.Дайте пораду сучасникам "Як можна зупинити сповзання цивілізації у прірву?(2-3речення письмово)або намалювати малюнок до сюжету"Усмішки"

10.04Тема Р.Шеклі "Запах думок"
1.Прочитати оповідання "Запах думок", ст.204-215,знати зміст.

15.04 Тема Утвердження  сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві (Р.Шеклі "Запах думок")
1.Виконайте тести (письмово) - правильна відповідь 1.5 б
1)Лерой Кліві був:а) льотчиком,б)поштмейстером, в)поштовим перевізником
2)Герой потрапив на планету:а)З-М-22,б)З-М-24,в)З-М-33
3)Яку тварину першою побачив Кліві:а)вовка, б)пантеру,в)білку
4)Що незвичного було у тваринах:а)вони були без очей і носа;б)вони були без очей і вух,
в)вони були без вух і хвоста;
5)Як тварини знаходили свою жертву:а)за допомогою телепатії, б)за допомогою розуму, 
в)за допомогою нюху
6)Яка думка непокоїла Кліві:а)що він не зможе вчасно доставити пошту;б)що він ніколи не повернеться на Землю,в)що він буде першою людиною, яку з’їли на цій планеті.
7)Що врятувало героя від розлючених звірів:а) кущ,б)птах,в)вогонь
8)Чи вдалося Лерою зберегти пошту:а)так,б)частково,в)ні
2.Дібрати приклади за змістом до рис характеру Лероя Клів (письмово):
Сильний:
Спостережливий, мислячий: 
Цінує життя:

17.04Тема Гуманістичний зміст оповідання Р.Шеклі "Запах думок"
1.Дати відповіді на запитання (усно)
Чому автор називає своє оповідання «Запах думки», а не, наприклад, «Пригоди Лероя Кліві»?У чому схожість оповідань Р. Шеклі «Запах думки» та Р.Д. Бредбері «Усмішка»? Чому в героя ні разу не виникло бажання вбити когось із тварин? Що особисто вам відкрило оповідання «Запах думки»? У чому ви вбачаєте його популярність?Як твори з теми «Образ майбутнього в літературі» допомогли вам зрозуміти теперішнє?
2.Скласти сенкан до образу головного героя(письмово),наприклад:
                     іменник     Кліві
            2 прикметника   Сильний, винахідливий 
           3 дієслова           Бореться, думає, уявляє,
        довільний рядок  Дає планеті бій
         іменник                  Переможець

22.04.Тема А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"
1.Прочитати за підручником,ст 221-223
2.Прочитати або прослухати аудіокнигу, або переглянути фільм онлайн "Міо, мій Міо". Знати зміст

24.04.Тема Моральні цінності в повісті А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"
1.ПОВТОРИМО
Ка́зка — це народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, осіб, іноді за участю фантастичних сил. Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням
2.Записати визначення в зошит 
Фентезі – літературний жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі, де чудеса і вигадка нашого світу є реальністю. (Багато історій  цього  жанру  відбуваються  у  вигаданих  світах,  де  магія  є  звичною  
справою)
У творі А. Ліндгрен "Міо, мій Міо" поєдналися казка та реальність, тому за жанром цей твір відноситься до фентезі
3. Літературна гра «Загублені слова» (письмово)
1)Казкова повість про пригоди хлопчика у чарівній країні називається …
2)«Стокгольмська поліція розшукує дев'ятирічного …»
3)Міо, мій Міо,- сказав мій тато-король - оце твій кінь, а звати його…
4) Бабуся Нонно дала мені … плаща, а Юм-Юмо-ві ....
5)Але знай, є ще країна, що зветься ... А хто там живе? – спитав я. – Лицар …6)Астрід Ліндгрен народилася у невеличкому містечку …
4.Розподіліть героїв у 2 групи (письмово)
І гр.Сонячний світ добра:
ІІ гр.Світ зла і темряви:
 Бенко, лицар Като, Лундін, , Юм-Юм, Ірі,вартові Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи,тітка Едля,Міо,  дядько Сікстен, , вивідувані, тато-король
29.04.Тема Написання твору за повістюА. Ліндгрен "Міо, мій Міо"
1. Написати в зошит твір(1- 1,5 сторінки) на одну з тем
     а) Взаємодопомога і дружба - рушійні сили в житті кожного
     б)Сім'я - це найкраще, що у мене є
     в) Чи хотів (ла) би я мати такого друга, як Міо ?


06.05.Тема Позакласне читання Оповідання Р.Бредбері
Прочитати за посиланням оповідання Бредбері " Одної неминущої весни"або " Про щавай, літо" http://www.ae-lib.org.ua/texts/bradbury__stories__ua.htm , знати зміст

08.05.Тема Енде "Джим гудзик та машиніст Лукас"

Переглянути відео за посиланням «Біографія Міхаеля Енде»:https://www.youtube.com/watch?v=VtWw1S_W0NU
Прочитати за підручником "Джим гудзик та машиніст Лукас", ст 231-246 або
переглянути фільм «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»https://kinokrad.co/326276-dzhim-pugovka-i-mashinist-lukas.html, знати зміст



13.05.Тема Моральні цінності, що утверджуються у творі Енде "Джим гудзик та машиніст Лукас"
Головна думка творутвердження таких моральних цінностей, як дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини;цікаво пізнавати світ, долати свій страх перед невідомим.
1.Виписати в зошит:
Герої:
Місця дії:
Казкові елементи:
1.Продовжте речення (письмово):
- Чудова історія, і зовсім не випадково саме з “Джима Ґудзика…” почалася
всесвітня слава Міхаеля Енде...
- Негативні герої волею автора стають...
Мені сподобався тому, що …....
Твір має “ відкритий фінал”, то  можливо його.........



15.05 Тема Контрольна робота
(написать на подвійному аркуші в лінію)
Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взамини зі світом 
                                                         І в.(хлопці)
1.О п'ятій годині ранку мешканці зруйнованого міста в оповіданні Р. Бредбері "Усмішка" вишикувалися в чергу до: а)їдальні, б)вокзалу, в)фабрики г)картини
2.Роберт Шеклі - це:а)американський, б)англійський, в)російський, г)німецький
3,Твір "Міо, мій Міо" з жанром:а)казка,б)повість-казка, в)повість, г)роман
4.У Като було серце:а)льодяне,б) залізне,в)кам'яне
5.Закінчити речення
 Невеликий прозовий твір, у якому зображується якась подія (чи епізод) із життя одного або кількох персонажів   …
Дайте відповідь на питання
6.«Чи треба вчитися дітям в школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до сучасних умов навчання?
7.7.З якого твору рядки?
а)Дракониха переслідувала його по п’ятах, однак їй ніяк не вдавалося піймати меткого хлопчика. Це страшно злило її, і з люті вона навіть узялася червоно-зеленими плямами, а на тілі вискочили гулі та бородавки»
б)Лондонська поліція розшукує десятирічного Бу Вільгельма Ульсона, що вчора о шостій годині вечора зник зі свого дому на Упландській вулиці, трина­дцять. У Бу Вільгельма Ульсона чорнявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка. Звістки про зниклого просимо надсилати черговим поліційних діль­ниць».
8.Написати листа літературному герою із вивчених творів (0,5 сторінки)



                                                                      ІІ в. (дівчата)
1, Мешканці зруйнованого міста в оповіданні Р. Бредбері "Усмішка" вишикувалися в чергу, щоб: а)отримати роботу, б)купити ліки,в)плюнути в картину,г)дістати їжу
2.Лірой Кліві в оповіданні Р. Шеклі "Запах думок" за фахом був: а)пілотом, б)лікарем
в)поштарем, г)військовим
 3.Астрід Ліндгрен - це письменниця:а)американська, б)шведська, в)англійська, г)німецька
4.Міо вибрався з в'язниці за допомогою: а)шапки-невидимки,б)зачарованих птахів, в)невидимого плаща з чарівної тканини,г)пляшки, закритої гілкою
5.Закінчити речення
Різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії   …
 .Дайте відповідь на питання
6. «Чи треба вчитися дітям в школі?»(за романом М.Енде). Як ви ставитеся до сучасних умов навчання?
7.З якого твору рядки?
а)“Відчувши смак свободи, діти в один голос прокричали голосне «ура».”
б)“Я вже давно живу в Країні Далекій. Я рідко згадую той час, коли мешкав на Упландській вулиці.”
8.Написати листа літературному герою із вивчених творів (0,5 сторінки)


20.05 Тема К Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки"
            Чи бувають ідеальні діти?
1. Переглянути презентацію за посиланням   https://www.slideshare.net/ninabondarchuk/ss-44431948?next_slideshow=1
2.Читати "Конрад, або дитина з бляшанки" онлайн за посиланнямhttps://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=1336. Знати зміст


22.05 Тема Конрад і його становлення у світі( К Нестлінгер "Конрад, або дитина з бляшанки")Узагальнення та систематизація  навчального матеріалу
1.Переглянути експрес-урок за  посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=QuMUkvceSL0



27.05 Тема Позакласне читання 
Треверс "Мері Попінс"Узагальнення та систематизація  навчального матеріалу
1Переглянути презентацію .http://www.myshared.ru/slide/1328638/
2.Переглянути фільм за посиланнямhttps://www.culture.ru/movies/2715/meri-poppins-do-svidaniya
Успіхів і до зустрічі в новому навчальному році !














Комментариев нет:

Отправить комментарий